خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/03 - 09:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه با تبریک روز زن به بانوان ورزشکار؛

توجه به ورزش بانوان یک الزام غیرقابل انکار است

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:  توجه و حمایت از ارتقای فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالیت و حضور آنان در عرصه های قهرمانی ملی و بین المللی یک ضرورت است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تبریک میلاد زهرای مرضیه(س) به تمام بانوان ایرانی، به اهمیت لزوم ورزش بانوان در جامعه پرداخت و گفت: یکی از شاخص‌‌های  توسعه یافتگی در هر کشوری سلامتی آن جامعه محسوب می‌شود و رسیدن به این مهم نیازمند زیرساخت‌هایی است، یکی از آنها ورزش برای نیمی از جامعه یعنی همان بانوان است؛ توجه به ورزش بانوان نه تنها یک انتخاب بلکه یک الزام غیر قابل انکار است.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: توجه و حمایت از ارتقای فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالیت و حضور آنان در عرصه‌های قهرمانی ملی و بین المللی یک ضرورت است.



ورزش در ارتقای سلامت جامعه بسیار موثر خواهد بود 



عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم تاکید کرد: ورزش در ارتقای سلامت جامعه بسیار موثر خواهد بود حتی موجب به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در سطح جهانی است؛ چه بسا این شهرت جهانى به واسطه زنان باشد.



توجه به بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک اصل اساسی است که در تمام عرصه‌های علمی، پژوهشی، پزشکی و حتی ورزشی شاهد آن هستیم



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: توجه به بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک اصل اساسی است که در تمام عرصه‌های علمی، پژوهشی، پزشکی و حتی ورزشی شاهد آن هستیم. 



راستینه با اشاره به تبعیض‌های موجود بین ورزش بانوان و آقایان گفت:  تبعیض‌هاى زیادی بین ورزش بانوان و آقایان وجود دارد از کمبود فضای فعالیت آنان گرفته تا نبود امکانات ورزشی مناسب؛ بانوان ورزشکار ما نیازمند مکان‌های اختصاصی برای فعالیت‌های ورزشی هستند که متاسفانه در طول سال‌های متمادی به این موضوع کمتر توجه شده است فراهم کردن بسترهای مناسب و جبران کم و کاستی‌های آنان از ضروریات مهم توسعه کشور است. 



مجلس توجه ویژه‌ای برای ارتقای ورزش بانوان دارد



نماینده مردم مجلس یازدهم اظهار کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های فعالیت بانوان در ورزش از نیازهای ابتدایی آنها است و باید توسعه برخی از رشته‌های ورزشی بانوان که متناسب و هماهنگ با ظرفیت بومی، ملی و فرهنگی کشور  است، را در میادین بین المللی معرفی کنیم، لذا این مهم در کمیته تربیت بدنی مجلس مورد توجه و تمرکز جدی نمایندگان قرار گرفته است .



بیشتر بخوانید: 





رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: توجه به زیرساخت‌های ورزشی و فراهم کردن زمینه حضور زنان در مقاطع مختلف ورزشی  به عنوان نیمی از جامعه بهترین هدیه برای بانوان ورزشکار است و مجلس به شدت پیگیر این مهم خواهد بود./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 336109
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار