خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/04 - 14:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ذاکر:

توجه به ارتقا حوزه فرهنگی در بودجه‌های سنواتی مغفول مانده است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی به حوزه فرهنگی در بودجه‌های سنواتی بر ضرورت ایجاد ردیفی مستقل برای حمایت از خبرنگاران به عنوان پیام‌رسانان فرهنگی تاکید کرد.

سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی به حوزه فرهنگی در بودجه‌های سنواتی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بدو آغاز بکار این دوره از مجلس بر ضرورت توجه به دو موضوع مهم  اعم از اقتصاد و فرهنگ تاکید فرمودند، بنابراین مجلس انقلابی باید در کنار اقتصاد و معیشت توجه به مقوله فرهنگ را نیز مدنظر قرار دهد.



مراکز فرهنگی پیوسته با مشکل کمبود منابع مالی دست و پنجه نرم می‌کنند



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون توجه به ارتقا حوزه فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته است و اگر چه کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه تلاش می‌کند اما وقتی بودجه را رصد می کنیم می بینیم که مراکزی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند از منابع مالی کافی برخوردار نیستند.



وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی خبرنگاران به عنوان یکی از مصادیق نبود منابع مالی کافی برای ارتقا حوزه فرهنگی، تصریح کرد: اغلب خبرنگاران به عنوان پیام رسانان فرهنگی کشور فاقد امنیت شغلی، بیمه و مسکن پایدار هستند، کما اینکه بنده نیز در همین رابطه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کردم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: خبرنگاران از بودجه مستقل برخوردار نیستند و این معضل به تضعیف فرهنگ مطالبه‌گری منتهی می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یا دانشگاه‌ها از دیگر مراکز فرهنگ‌سازی هستند که اغلب کارکنان آنها دریافتی پایینی دارند و این موضوع نشان می‌دهد توجه به حوزه فرهنگی در سطح بسیار ضعیفی صورت می‌گیرد.



عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است فرهنگ نقش موثری در اعتلاء جامعه دارد، بنابراین باید در جهت تحقق این مهم، در بودجه سنواتی به این حوزه نیز همچون حوزه اقتصادی توجه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 314576
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار