خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/01 - 17:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

تلاش برای افزایش بودجه حوزه فرهنگ در لایحه 1400/ پیشنهاد تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون در جریان بررسی جدول 4 لایحه بودجه پیشنهاد دادند از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای شبکه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما با توجه به مشکلات موجود این شبکه‌ها اختصاص یابد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز (دوشنبه یکم دی ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیشنهادات ارجاعی بخش فرهنگ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور در نشست امروز خبر داد و گفت: تبصره‌های مختلفی از جمله 1 تا 5 بودجه مورد بررسی قرار گرفتند و معتقد بودند منابع اختصاص یافته به بخش فرهنگ با وجود تلاش‌های صورت گرفته پاسخگوی انتظارات نیست بنابراین باید برای افزایش اعتبارات آن تلاش کرد.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: تنها 1.8 دهم درصد از بودجه کل کشور به حوزه فرهنگ اختصاص یافته که با توجه به قلمرو گسترده این حوزه بسیار ناچیز است بنابراین نمایندگان بر این باور بودند تا حد امکان باید به سطح قابل دفاعی ارتقا یابد.



وی ادامه داد: در یکی از تبصره‌های بودجه مبلغی برای گازررسانی به استان های مناطق محروم پیش‌بینی شد که اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند علاوه بر مدارس و مساجد، بقاع متبرکه هم از مزیت گازرسانی رایگان بهره ببرند.



نماینده مردم گرگان و آق قلا یادآور شد: طلبه‌هایی در سراسر کشور با شرکت در طرح هجرت در مناطق دورافتاده و روستاها فعالیت‌های مذهبی انجام می‌دهند بنابراین نمایندگان تاکید داشتند که این روحانیون هم از منابع بند واو تبصره ( 10 )  بودجه بهره‌مند شوند.



منتظری گفت: نمایندگان در جریان بررسی جدول 4 لایحه بودجه پیشنهاد دادند از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای شبکه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما با توجه به مشکلات موجود این شبکه‌ها اختصاص یابد؛ در واقع شبکه‌های برون مرزی با مشکلات جدی مواجه بوده و اعضای کمیسیون بر ضرورت تخصیص اعتبار به این بخش تاکید داشتند.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: همچنین در این نشست در مورد برنامه‌های تولیدی صدا و سیما بحث و گفت و گو و مقرر شد تا درصد مشخصی از برنامه‌های تولیدی صدا و سیما در سال آینده به موضوع فرزندآوری و تعالی جمعیت اختصاص یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 310501
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار