خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 15:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی,فرهنگی
با حضور دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین؛

تقدیر از ۴۱ فعال و خادم نشر حوزه دفاع مقدس انجام شد

آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس (جایزه کتاب سال) صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل‌ کنفرانس بین‌المللی فلسطین و دیگر مسئولان و مدیران در باغ موزه انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت برگزاری بیست و یکمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس قرائت شد.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور در این مراسم با بیام اینکه جشنواره گامی در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، گفت: ایشان در رهنمودهای خود تاکید دارند که آثار مرتبط با دفاع مقدس باید تبیین و تدوین شود زیرا این گنجینه تمام ناشدنی است.

وی اظهار کرد: در گذشته همواره به سرداران و بزرگان دوره دفاع مقدس پرداخته میشد اما امروزه مشاهده می‌شود که نویسندگان به سراغ دیگر رزمندگان می‌روند و این امر جای تقدیر دارد.

حسینی با اشاره به اینکه ناشران و دستگاه‌های مرتبط با دفاع مقدس باید تلاش کنند این حوزه پویا و زنده باقی بماند، افزود: امنیت و آرامش کنونی حاکم بر سرزمین ایران اسلامی نتیجه جانفشانی رزمندگان در عرصه‌های مختلف است لذا باید این رشادت ها ثبت و ضبط شود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور تصریح کرد: امروزه عده ای تلاش می‌کنند با طرح شبهات، موضوع دفاع مقدس را خدشه دار کنند از این رو تهیه و تنظیم کتاب و دیگر آثار هنری مرتبط با دفاع مقدس می‌تواند این اقدامات را خنثی کند‌.

وی خطاب به رزمندگان دوران دفاع مقدس، افزود: برخی در سکوت به سر می‌برند در حالی که بیان خاطرات و تجربیات آنها برای نسل های آینده این کشور مهم است؛ بنابراین باید اذعان کرد فرهنگ دفاع مقدس باید همیشه زنده بماند و این موضوع می‌تواند با به میدان آمدن رزمندگان خصوصاً در عرصه ادبی و هنری محقق می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس می‌تواند سبب ایجاد انگیزه در میان نویسندگان و پژوهشگران می‌شود که نتیجه آن توسعه روحیه ایثار و شهادت است.

این گزارش می‌افزاید، در پایان این مراسم از هجده نویسنده برگزیده، چهل و یک نویسنده تقدیری و تعدادی از فعالان و خادمان نشر حوزه دفاع مقدس با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، علی الازیر جاوی (ابونور) نماینده حزب فضیلت عراق و جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376212
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار