خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/30 - 18:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

تعطیلی پی‌درپی مدارس موجب افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش شده است

عضو کمیسیون آموزش و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعطیلی‌های پیاپی مدارس، گفت: معلمان عزیز تلاش‌های شایسته‌ای برای تعلیم و‌تربیت دانش آموزان انجام می دهند اما وقتی دانش آموزان در کلاس های درس حضور نداشته باشند قطعا احتمال افت تحصیلی آنان بالا می رود.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به برگزاری هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، گفت: در این نشست تأکید شد که با مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت به معنی واقعی و بنیادین آن تحقق می‌یابد، چرا که ذات آموزش و پرورش مشارکت همه عوامل و عناصر دخیل در فرآیند یاددهی و یادگیری را طلب می‌کند و بدون تردید مشارکت در تصمیم‌گیری‌های آموزش و پرورش سبب رشد و بالندگی آموزش و پرورش شده و زمینه تحقق جامعه پویا فراهم می‌شود.



عضو کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: تعطیلی پی در پی مدارس موجب افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش شده است، معلمان عزیز ما در آموزش و‌پرورش تلاش های شایسته ای برای تعلیم و‌تربیت دانش آموزان انجام می دهند اما وقتی دانش آموزان در کلاس های درس حضور نداشته باشند قطعا شور و نشاطی که موجب یادگیری می‌شود به وجود نمی آید و احتمال افت تحصیلی آنان بالا می رود.



وی ادامه داد: آموزش در کشورما مانند سایر کشورها باید رایگان و یا با هزینه کمی صورت پذیرد، متاسفانه این مهم درباره کنکور اصلا رعایت نشده است و هزینه‌های بالای کلاس کنکور عدالت آموزشی را در شهرستان ها بخصوص کلانشهر ها برهم زده است.  به دنبال تصویب قانونی جامع و مهم هستیم که بتوانیم در زمینه کنکور و آزمون‌های ورودی دانشگاه ها عدالت آموزشی را برقرار سازیم.



بشیری با اشاره به دیگر محور مطرح شده در این نشست، تصریح کرد: نهضت مدرسه سازی در شهرستان پاکدشت همچنان به کار خود ادامه می دهد در طول ۳ سال با پیگیری‌های فراوان بیش از ۱۲ مدرسه در سطح شهرستان پاکدشت توسط خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخته و تجهیز شده است و بیش از ۱۵ مدرسه در حال ساخت و آماده سازی می باشد که امیدواریم در سال آینده کمبود سرانه آموزشی در پاکدشت جبران شود.



رئیس فراکسیون تنقیح قوانین و‌مقررات کشور عنوان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات موجود در پاکدشت، بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و رفع تنگناهای موجود در آموزش و پرورش پایتخت گل و گیاه ایران برداریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 355720
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم