خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/04 - 19:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

تصویب کلیات لایحه نظام باشگاه داری در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه نظام باشگاه داری با رای اکثریت آرا در کمیسیون متبوعش خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز(سه شنبه ۴مرداد ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در جلسه امروز لایحه نظام باشگاه داری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون به کلیات این لایحه رای مثبت دادند، مقرر شد در جلسات آینده جزئیات آن برای ارائه به صحن مورد بررسی قرار گیرد.



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در کلیات لایحه نظام باشگاه داری به موضوعات ساختار نظام باشگاه داری، نظارت بر عملکرد فدراسیون‌ها و باشگاههای ورزشی پرداخته شد و با موافقت اعضای کمیسیون روبرو شد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه اتحادیه‌های باشگاه داری مسئولیت صنفی حمایت از فعالیت‌های ورزشی در کل کشور را بر عهده دارند، تاکید کرد: این اتحادیه‌ها در دو بخش عمومی و حرفه ای فعالیت خواهند داشت،همچنین باشگاههای ورزشی هم به دو قسمت حرفه ای و عمومی درجه بندی می‌شوند که در بخش باشگاههای ورزشی عمومی به سمت توسعه و حمایت از ورزش همگانی با تمرکز بر رشد ورزشکار و مربی در قالب یک نظامنامه مشخص و تعرفه گذاری برای خدمات  پیش خواهد رفت، در بحث باشگاههای حرفه ای هم با هدف انتفاع اقتصادی در حوزه ورزش با ایجاد این باشگاهها پیش خواهیم رفت که ساز و کار بخش خصوصی در لایحه این نظامنامه به روشنی دیده شده است.



وی در ادامه یادآور شد: در کلیات لایحه نظام باشگاه داری اعضای کمیسیون مباحث حمایت‌، تسهیلات نقش دولت و نهادهای عمومی، صدور مجوز و نوع فعالیت باشگاههای ورزشی را مورد بررسی قرار دادند. همچنین در مورد حرکت به سمت رشته‌های ورزشی دارای ارزش و رشته‌های ورزشی مدال آور، آیینی، بومی و سنتی بحث‌های مفصلی صورت گرفت که نگاه کمیسیون به کلیات عنوان شده مثبت بود.



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در نشست امروز مقرر شد، جزئیات لایحه نظام باشگاه داری در ۶ فصل، ۲۸ ماده ای و ۱۳ تبصره در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 346369
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار