خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/15 - 11:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رحیمی جهان آبادی تأکید کرد:

تشکیل کمیته‌ای ویژه در مجلس برای رسیدگی به وضعیت نابسامان مدارس خارج از کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر تشکیل کمیته‌ای ویژه متشکل از اعضای کمیسیون آموزش و امنیت ملی در مجلس برای رسیدگی به وضعیت مدارس خارج از کشور تأکید و تصریح کرد: این مدارس با مشکلات عدیده فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت ساماندهی مدارس خارج از کشور، اظهار کرد: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور نیازمند آموزش تحت تعالیم سیستم آموزشی داخل کشور هستند ولی مدارس ضعیفی بدون نظارت آموزش و پرورش و وزارت خارجه در خارج از کشور فعالیت دارند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدارس ایرانی خارج از کشور باید در شأن کشور باشد، افزود: متأسفانه بسیاری از این مدارس امکانات مناسبی نداشته و پرداخت‌های به موقع و دقیقی نیز به معلمان ندارند.



بسیاری از مشکلات در مدارس خارج از کشور به دلیل روابط ناخوشایند دیپلماتیک در کشور خارجی است



رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: در بازدید از مدارس ایرانی کشورهای خارجی مشخص شد که این مدارس نیاز به ورود وزارت خارجه برای کاهش فشارها بر کارکنان این مدارس است. وزارت آموزش و پرورش نیز باید با تجدید نظر در پرداختی‌های خود به معلمان خارج از کشور شرایط را برای تدریس و زندگی راحت این عزیزان را فراهم کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: بسیاری از مشکلات موجود معلمان و فرهنگیان خارج از کشور به دلیل روابط ناخوشایند دیپلماتیک با کشورهای هدف است لذا ضرورت دارد برای حل مشکل معلمان وزارت خارجه به صورت جدی وارد عمل شود.



وی یادآور شد: آموزش و پرورش رکن رکین توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور است ولی توجه و سرمایه گذاری مناسبی در آموزش  و پرورش صورت نمی‌گیرد و قطعا این مسئله در آینده به سود کشور نخواهد بود.



تشکیل کمیته ویژه در مجلس 



رحیمی جهان آبادی با یادآوری اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس برای رسیدگی به وضعیت مدارس خارج از کشور در مجلس دهم، گفت: ضرورت دارد در مجلس یازدهم نیز کمیته‌ای متشکل از کمیسیون آموزش، کمیسیون امنیت ملی برای رسیدگی به مشکلات مدارس خارج از کشور تشکیل شود و راهکارهای تقنینی و نظارتی لازم نیز برای برون رفت از شرایط کنونی به وزارت خارجه و وزارت آموزش و پرورش ارائه شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: قطعا با آغاز روزهای کاری مجلس در هفته آینده پیگیر تشکیل این کمیته خواهیم بود تا تشکیل این کمیته ویژه وزارت امور خارجه و وزارت آموزش پرورش را مکلف به انجام اقدامات لازم برای حل مشکلات این مدارس کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 318619
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار