خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/14 - 12:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بذرپاش خبر داد

تشکیل کارگروه مشترک دیوان محاسبات و وزارت آموزش و پرورش

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، با بیان اینکه آموزش و پرورش کمترین انحراف را در حسابرسی‌ها داشته است از تشکیل کارگروه مشترک دیوان محاسبات و این وزارتخانه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست رئیس کل دیوان محاسبات کشور با وزیر آموزش و پرورش در محل این وزارتخانه پیرامون بررسی وضعیت شبکه شاد برگزار شد.



مهرداد بذرپاش در این نشست گفت: شرایط شیوع کرونا وظایف مظاعفی را بر آموزش و پرورش تحمیل کرده است که قطعا بسترساز تحولات جدیدی در نظام تعلیم و تربیت حتی در دوره پساکرونایی خواهد شد که در شیوه‌ نظارت‌ها هم ایجاد تحول خواهد کرد.



وی ادامه داد: آموزش و پرورش دستگاهی آبرومند است که باید از این آبرو محافظت کرد. بنابراین اگرچه در شکل قانون حسابرسی رعایت خواهیم داشت اما در روح اجرا و تفاسیر آن قطعا به نفع نظام تعلیم و تربیت عمل خواهیم کرد.



بذرپاش با اعلام این خبر که از امروز کارگروه مشترک دیوان محاسبات و وزارت آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد. تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد آموزش و پرورش کمترین انحراف را در حسابرسی‌ها داشته است که با یک عزم جدی‌تر قطعا به سمت صفر سوق پیدا خواهد کرد.



وی یادآور شد: در ماه‌های پایانی دولت‌ها بعضا مدیران دچار محافظه‌کاری ناشی از ترس حسابرسی پس از دوره مدیریت می‌شوند بنابراین حتما باید تصمیمات درست را اتخاذ و آنها را با دقت عملیاتی کنید ضمن اینکه قول می‌دهم در دیوان از تصمیمات صحیح این وزارتخانه حمایت شود.



بذرپاش بیان کرد: شجاعت و انقلابی‌گری به معنای رفتار غیرقانونی نیست بلکه در اتخاذ تصمیم و اجرای دقیق و صحیح تکالیف قانونی تا روز پایان حضور در عرصه مدیریت است.



وی افزود: ظرفیت دیوان محاسبات در خدمت اجرای سند تحول آموزش و پرورش است و بررسی نوع رفتار سایر دستگاه‌ها در این باره را به عنوان حسابرسی عملکرد آنها، در دستور کار قرار خواهیم داد، ضمن اینکه به پیگیری اجرای قوانین بر زمین مانده کمک خواهیم کرد.



بذرپاش خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی مدارس دولتی بیشتر از مدارس غیردولتی است، اما در افکار عمومی نسبت به مدارس دولتی تخریب صورت گرفته است که لازم است این ذهنیت بازسازی شود.



رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: سهم آموزش و پرورش از محل عوارضی که توسط شهرداری‌ها اخذ می‌شود، طبق قانون باید پرداخت شود، و این در حالی است که برخی شهرداری‌ها در این موضوع اهمال دارند که رسیدگی خواهد شد/



پایان پیام

  • کد خبر : 311323
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار