خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/18 - 11:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مولوی مصوبه مهم مجلس در خصوص افزایش اعتبارات برای توسعه عدالت آموزشی تشریح کرد:

تزریق خون تازه به بدنه فرسوده آموزش و پرورش

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه مهم بودجه‌ای مجلس برای افزایش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش، گفت: با مکلف شدن شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود به احداث مدرسه در روستاهای فاقد مدرسه، توسعه عدالت آموزشی، تأمین سرانه آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات فرهنگیان تحولی شگرف در اعتبارات آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

سید محمد مولوی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به یکی از مصوبات مهم بودجه‌ای مربوط به حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد:  یکی از تلاش‌های ما همواره بر این مبنا بوده که تلاش کنیم، اعتبارات آموزش و پرورش در بخش جاری عمرانی برای حل مشکلات آموزشی و تجهیزاتی کافی باشد تا بتوان در ساخت و سازها نیز به عدالت آموزشی نزدیک شد.



نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: در جریان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس در بند (ح) تبصره 9 با رأی اکثریت نمایندگان مصوب شد که در اجرای ماده (1) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، شرکت‌های دولتی مکلفند ضمن هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش معادل یک درصد از درآمد شرکت‌ها و سود خالص بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را صرف احداث مدرسه در روستاهای فاقد مدرسه، توسعه عدالت آموزشی، تأمین سرانه آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات فرهنگیان کنند.



وی یادآور شد: این مصوبه مهم امسال برای نخستین بار در بودجه قید شد چراکه سال‌های گذشته، دولت «مجاز» به اختصاص این اعتبارات به آموزش و پرورش بود و عملا هیچ اتفاقی در زمینه تخصیص اعتبارات رخ نمی‌داد اما با جایگزین شدن عبارت «دولت مکلف است»، این اعتبار باید به آموزش و پرورش تزریق شود و قطعا شاهد تحولی بزرگ در این عرصه خواهیم بود. 



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: هم اکنون در حوزه آموزش و پرورش ۲۴ هزار مدرسه تخریبی وجود دارد که دارای ۱۵۰ هزار کلاس درس هستند، وجود دارد. رفع این مشکل حداقل به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که لازم است تامین اعتبار در این بخش صورت گیرد.



وی افزود: وجود ۴ هزار مدرسه کانکسی، ۴ هزار مدرسه تخریبی، خشتی و گلی و ۳ هزار مدرسه استیجاری یک بخش دیگر از مشکلات آموزش و پرورش است که باید با تامین اعتبار مشکلات این بخش حل شود.



نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز نیز در این راستا به سازمان نوسازی مدارس کمک شایانی می‌کنند. امیدواریم وزارت آموزش و پرورش بتواند در این راستا نیز اقدامات موثری انجام دهد.



مولوی گفت: باید در بودجه برای روستاهای فاقد مدرسه، سرانه دانش‌آموزی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، تخریب و احداث مدارس و مطالبات فرهنگیان نیز توجهاتی صورت بگیرد که با این اقدام مهم مجلس بخش مهمی از نیازهای آموزش و پرورش برطرف می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 338626
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار