خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 09:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منادی ضمن بازدید از موسسه واکسن و سرم سازی رازی خبر داد:

تحویل 5 میلیون دز واکسن کووپارس به وزارت بهداشت

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شمن تشریح بازدید خود از موسسه رازی تولیدکننده واکسن کووپارس، از تحویل 5 میلیون دز واکسن کووپارس به وزارت بهداشت توسط مؤسسه رازی خبر داد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید خود به همراه وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت از موسسه واکسن و سرم سازی رازی، عنوان کرد: واکسن رازی کووپارس، نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی دنیا دارای دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی است که بر پایه پروتئین نوترکیب که نوین ترین تکنولوژی ساخت واکسن به شمار می آید و در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شده است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تا کنون حدود ۱۰ میلیون دز واکسن کووپارس تولید کرده است که مراحل کنترل کیفی ۵ میلیون دز آن طی شده است که ۴ میلیون دز نیز تحت کنترل کیفیت قرار دارد.



وی اضافه کرد: واکسن کووپارس نخستین واکسن استنشاقی، تزریقی جهان برای بیماران کووید ۱۹ هست که ابتدای آبان مجوز مصرف اضطراری آن از وزارت بهداشت صادر شد.



رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در حال حاضر 5 میلیون دز واکسن رازی کووپارس که مراحل کنترل کیفی آن نیز طی شده است برای مصرف عمومی، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 332017
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار