خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/01 - 13:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
توسلی مطرح کرد:

تحقیق و تفحص از غار علیصدر به کجا رسید؟

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از مجموعه گردشگری غار علیصدر همدان با اشاره به پروسه اجرای تحقیق و تفحص، گفت: بعد از صدور احکام اعضا توسط رئیس محترم مجلس و آغاز بکار هیات  قریب به ۳۰ هزار سند مورد بررسی قرار گرفت، برخی از دستگاهها همکاری لازم را داشته و بعضی دیگر متاسفانه با بی توجهی چشم بر روی تخلفات صورت گرفته شده بسته‌اند.

فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از مجموعه گردشگری غار علیصدر همدان، گفت: تخلفات صورت گرفته در اداره غار علیصدر توسط  برخی دستگاهها و شرکت سیاحتی علیصدر بر همگان محرز است و هیات تحقیق و تفحص زمان زیادی برای جمع آوری اسناد، مطالعه و رسیدگی به این مهم صرف کرده است.



رئیس هیأت تحقیق و تفحص از مجموعه گردشگری غار علیصدر همدان با اشاره به پروسه اجرای تحقیق و تفحص، افزود: بعد از صدور احکام اعضا توسط رئیس محترم مجلس و آغاز بکار هیات  قریب به ۳۰ هزار سند  مورد بررسی قرار گرفت. برخی از دستگاهها همکاری لازم را داشته و بعضی دیگر متاسفانه با بی توجهی چشم بر روی تخلفات صورت گرفته شده بسته‌اند و همکاری لازم را نداشتند اما با تمام این تفاسیر تیم تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر با بهره گیری از حداکثر توان خود تلاش کرد گزارش این تحقیق و تفحص به سرانجام برسد و در نهایت گزارشات احصاء و  در ۲۲۸ صفحه به معاونت نظارت مجلس و کمیسیون فرهنگی ارسال شده است.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزارشات جمع آوری شده نیاز به تلخیص و تجمیع حقوقی دارد، یادآور شد: گزارش تحقیق و تفحص بعد از ارجاع به کمیسیون فرهنگی به درخواست همین کمیسیون در حال تلخیص و جمع بندی حقوقی قابل ارائه در صحن علنی است و برای تدوین براساس آیین دادرسی به دو قاضی ارجاع داده شد که بعد از رسیدگی کامل و تایید در صحن علنی  به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.



وی در ادامه به بخشی از تخلفات صورت گرفته از شرکت سیاحتی غار علیصدر اشاره کرد و گفت: طبق قانون تا قبل از ارائه گزارش در صحن انتشار گزارش محدودیت‌هایی دارد اما مسائل مهمی مانند بهره گیری از بازنشستگان، پرداخت‌های غیر متعارف، عدم سرمایه گذاری، زمین خواری و مسائل دیگر در این گزارش مورد توجه واقع شده است.



توسلی به خشکسالی که طی چند سال اخیر کشور را فرا گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: جذابیت غار علیصدر به آب جاری آن است که در کنار تخلفات صورت گرفته و سرمایه‌های کلان به دست آمده باید بخشی از آن برای حفظ حیات غار هزینه شود، لذا کمبود آب بر روی جذابیت آن تاثیر می گذارد اما به قدری نبوده که بر حوزه گردشگری آن تاثیر بگذارد باید دستگاههای ذیربط کنترل بیشتری به این مسئله داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار