خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/06 - 10:49
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس یازدهم تاکید کرد:

تبدیل تهدیدها به فرصت برای انقلاب در صنعت گردشگری

نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت در ایام کرونا علی الخصوص در حوزه گردشگری می‌تواند انقلابی بزرگ برای صنعت گردشگری پسا کرونا باشد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد ظرفیت گردشگری کشور گفت: ایران در کنار قدمت فرهنگی چند هزار ساله‌ای که دارد؛ دارای شرایط اقلیمی و زیست محیطی مناسبی است که تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی ظرفیت‌های مناسبی برای گردشگری این اقلیم افسانه‌ای است.



نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: ظرفیت‌های گردشگری طبیعی کشور در کنار فرهنگ و تمدن طولانی که دارد می‌تواند ایران را به قطب گردشگری منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل کند.



وی ادامه داد: کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرد از تعطیلی کسب و کار مردم گرفته تا خسارات جبران ناپذیر به نظام سلامت کشور که صنعت گردشگری هم از این خسارات در امان نبوده است، بنده به عنوان نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اوج گیری بیماری و ادامه‌دار بودن اپیدمی کرونا تلاشم بر این بود که مردم خود قرنطینگی را اعمال کنند تا شاهد اوج گیری بستری بیماری در کشور نباشیم.



 صنعت گردشگری فرصت طلایی برای ارز آوری است



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: صنعت گردشگری فرصت طلایی برای ارز آوری در دوران تحریم‌ها بوده که با شیوع کرونا شاهد تغییرات اساسی در این بخش بودیم، قبل از ارز آوری برای کشور  باید مانع از خروج ارز باشیم.



تبدیل ایران به قطب گردشگری منطقه



نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از اپیدمی کرونا سالانه شاهد خروج ارز بسیاری از کشور بودیم که این مبالغ ضربه سنگینی به گردشگری و اقتصاد کشور وارد می‌کرد، اگر بتوانیم مانع از خروج ارز به واسطه گردشگری باشیم و فضا را برای گردشگری داخلی مهیا کنیم و زیرساخت‌های نظیر هتلداری، جاذبه گردشگری مذهبی، تقویت گردشگری بوم گردی، زیست محیطی و حتی گردشگری پزشکی و سلامت را در کشور تقویت کنیم بدون شک ایران به یکی از قطب‌های گردشگری در خاورمیانه مبدل خواهد شد.



امروزه کرونا فرصتی برای شناسایی تا تمام نقاط  ضعف و قوت مسائل مختلف کشور است و  زندگی بعد از کرونا هم می‌تواند عاملی بر تقویت تمام ضعف‌ها علی الخصوص در خصوص گردشگری داخلی باشد



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: امروزه کرونا فرصتی برای شناسایی تمام نقاط  ضعف و قوت مسائل مختلف کشور است و  زندگی بعد از کرونا هم می‌تواند عاملی بر تقویت تمام ضعف‌ها علی الخصوص در بخش گردشگری داخلی باشد، صنعت گردشگری می‌تواند تقویت کننده  صنایع دیگر از قبیل صنایع دستی و صنعت هتلداری و آژانس‌های مسافرتی و... باشد که بارها از تریبون‌های مختلف عنوان کرده‌ایم که تعطیلی آخرین مرحله است، قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ بهترین گزینه نابودی کرونا خواهد بود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: گاهی بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعمال شده می‌تواند تلنگری باشد به فرصت‌های از دست رفته باشد که امروزه در شرایط کرونایی خود را به صورت تهدید نشان داده است در چند روز گذشته شاهد مسافرت خیل عظیمی از مردم به استان‌های جنوبی کشور بودیم که ای کاش در زمان کرونا چنین فرصتی در سایه اجرای پروتکل‌های بهداشتی تقویت می‌شد.



ترکیه در تقویت صنعت گردشگری خلاقانه عمل کرد



محسنی بندپی تاکید کرد: تبدیل تهدید به فرصت در ایام کرونا علی الخصوص در حوزه گردشگری می‌تواند انقلابی بزرگ برای صنعت گردشگری پسا کرونا باشد که تقویت آن در سطح جهانی عاملی بر ارز آوری خواهد بود. تصویب زیر ساخت‌های جذب گردشگری خارجی باید در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت صنعت گردشگری کشوری باشد، کشوری مانند ترکیه اگر توانسته امروزه در گردشگری به موفقیت برسد به دلیل این بوده که توانسته زیرساخت‌های خود را در چند دهه اخیر تقویت کند از تحصیل متولیان گردشگری تا رفتار شهروندان جزو اهداف توسعه گردشگری این کشور بوده است.



باورها را  نسبت به گردشگری تغییر دهید



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید باورها نسبت به گردشگری کشور تغییر کند، اگر امروزه طرحی در شمال یا جنوب کشور مطرح شود از همان ابتدا با مقاومت مسئولان حوزه‌های متفاوت مواجه است، از محیط زیست گرفته تا سازمان برق و آب و… که همگی به نوعی مقاومت می‌کنند به فرض مثال سال گذشته سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ارتقا پیدا کرد به وزارتخانه؛ چه میزان سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های متفاوت توانستند این وزارتخانه نوپا را حمایت کنند تا بتوانیم برای اشتغال جوانان، ارز آوری و پیشگیری از خروج  ارز و… در کشور تلاش کنیم.



وی تصریح کرد: امروزه با همکاری مردم و تلاش‌های کادر سلامت و تمام سازمان‌ها و نهادهای متفاوت توانستیم مرگ و میر کرونا را از ۵۰۰ قربانی در روز به ۷۰ فوتی برسانیم، و این اتفاق زمانی رخ داده که در کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد شروع پیک جدید بیماری هستیم، بر همین اساس شرایط کشور تا حدودی زیادی به سمت رنگ زرد و نارنجی پیش رفته  و عاملی شده تا مردم به سمت سفرهای  شمال و جنوب کشور رفته؛ باز هم تاکید بر این است که هنوز شرایط سلامتی کشور عادی نیست و نباید عجله‌ای در تغییر صنعت گردشگری داخلی داشته باشیم.



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بسیاری از استان‌های شمالی و جنوبی درآمد آنها از طریق رونق گردشگری است و شرایطی که ایجاد شده برای همه مردم سخت است و امروز به سختی با همکاری مردم بدون استفاده از واکسن توانستیم بیماری را کنترل کنیم بر همین اساس باید این همکاری ادامه داشته باشد تا شاهد سلامتی کلی و رونق کسب و کارها و علی الخصوص صنعت گردشگری داخلی باشیم.



بیشتر بخوانید:





نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس یازدهم  در پایان خاطر نشان کرد: عدم همبستگی و ایجاد دو دستگی می‌تواند عامل شیوع موج جدید کرونا در کشور باشد، نباید در بحث گردشگری یا کاهش محدودیت‌ها شتابزده عمل کنیم و مطمئن باشیم ویروس کرونا در وضعیت نابودی قرار دارد؛ امیدوارم با تحمل سختی یک تا دو ماه آینده بتوانیم بیماری را در مرحله نابودی کامل قرار داده و سال جدید را با رونق کسب و کارها علی الخصوص گردشگری شروع کنیم./



پایان پیام



 



 



 



 

  • کد خبر : 312758
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار