خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/28 - 17:03
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
امروز صورت گرفت؛

تاکید اعضای کمیسیون مجلس در رفع مشکلات مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست با رؤسای ادارات آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه های استان مازندران بر رفع مشکلات حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رضا حاجی پور در نشست با رؤسای دانشگاه ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان مازندران، گفت: حضور اعضای کمیسیون آموزش در شهرستان آمل برای بررسی مسائل، موضوعات، چالش ها و استعدادهای موجود در استان مازندران بوده است تا در این راستا اقدامات لازم انجام شود.



وی افزود: کمبودهایی در حوزه خوابگاه ها، مراکز آموزشی و همچنین حذف یک سری از رشته ها که در گذشته این اقدام صورت گرفته است و برای بازگرداندن آن ها تلاش خواهیم کرد. همچنین به جمع بندی هایی رسیدیم تا درکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت علوم در روزهای آتی جلسه ای برای رفع مشکلات آموزش عالی و آموزش و پرورش استان و شهرستان آمل برگزار شود.



در ادامه این نشست حبیب اله دهمرده بیان کرد: یک زمانی در استان سیستان و بلوچستان 99 درصد پزشکان غیربومی بودند اما با تلاش هایی که انجام شد و مراکز علمی و دانشگاهی که در این استان تاسیس شده اند شاهد یک تحول اساسی در حوزه پزشکی و بخش های دیگر بوده ایم لذا باید گفته شود که شأن جمهوری اسلامی و مردم ایران بیشتر از این حرف ها است و باید برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر در عرصه های مختلف تلاش کرد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: انقلاب اسلامی کارهای بزرگی به ویژه در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش انجام داده است و باید این ها را بیان کنیم و بگوییم چه بوده ایم و اکنون چه شده ایم بنابراین بایستی برای آینده هم برنامه ریزی کافی را داشته باشیم. همچنین باید مسائل و موضوعات آموزشی استان مازندران به ویژه شهرستان آمل حل و فصل شوند تا شاهد تحول بیشتری از لحاظ علمی در این استان و شهرستان باشیم.



در ادامه نیز امانقلیچ شادمهر اظهار کرد: کمیسیون آموزش یکی از کمیسیون های پرمشغله مجلس شورای اسلامی است و در واقع باید گفته شود تخصصی ترین کمیسیون مجلس است لذا مشکلات عدیده ای که در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته را دنبال کرده و بسیاری از آن ها با پیگیری های انجام شده حل و فصل شده اند.



وی افزود: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکلات فنی و حرفه ای را پیگیری کردیم تا به حداقل برسند، همچنین از دیگر اقدامات اساسی این کمیسیون تصویب لایحه رتبه بندی فرهنگیان بوده است، اگرچه در حال حاضر به خوبی عملیاتی نشده است اما قطعا در ماه های آتی این موضوع تسریع پیدا خواهد کرد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش، تامین نیروی انسانی، قطع کردن دست مافیای کنکور و ... از بحث های چالشی بوده اند که حل و فصل شده اند.



همچنین در ادامه این نشست حسین حق وردی عنوان کرد: قانون نظام جامع آموزش تربیت نیروی فنی و حرفه ای تصویب شده بود و وظایف خاصی هم برای آن در نظر گرفته بودند که مهم ترین وظیفه آن نیز انسجام بخشی در بین دستگاه های مختلف در زمینه فنی و حرفه ای بوده است اما هنوز این انسجام بخشی عملیاتی نشده است که باید برای این اتفاق اقدام اساسی انجام گیرد.



وی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تصویب لایحه رتبه بندی و ارتقای جایگاه معلمان تلاش بسیاری کرده است و خداروشکر توانستیم رتبه بندی را به قانون تبدیل کنیم تا شاهد یک تحول اساسی در آموزش و پرورش باشیم بنابراین باید گفته شود که رفع مشکلات آموزش عالی و آموزش و پرورش از دغدغه های اساسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 350613
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار