خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 13:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی با اشاره به مصوبه امروز صحن علنی:

تأثیر قطعی معدل در کنکور به مدت سه سال به تعویق افتاد/ مصوبه مجلس هر زمان تأیید شود، قابلیت اجرایی دارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه نهایی مجلس در خصوص اصلاح قانون کنکور، عنوان کرد: با تصمیم امروز مجلس تأثیر قطعی معدل تا سه سال به تعویق افتاد و کنکور سال های 1403، 1404 و 1405 به روال کنکور سال های قبل از 1402 برگزار می شود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب تغییرات قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس تأثیر قطعی معدل تا سه سال به تعویق افتاد و کنکور سال های 1403، 1404 و 1405 به روال کنکور سال های قبل از 1402 برگزار می شود.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی درباره ابهامی که برخی مخالفان مطرح می‌کنند که هرگونه تغییری در کنکور باید پیش از شروع سال تحصیلی اعلام شود، گفت: با توجه به اینکه قانون مصوب امروز مجلس، مؤخر به قوانین و آیین نامه‌های قبلی است، هر زمان قانون به تأیید شورای نگهبان برسد، لازم الاجرا خواهد بود.



وی اضافه کرد: مصوبه امروز مجلس به منظور فرصت دادن به آموزش و پرورش برای توسعه عدالت آموزشی مصوب شد تا پس از این سه سال، زیرساخت‌ها آماده و فکری برای تأثیر قطعی معدل شود.



وحیدی تصریح کرد: این تصمیم به این دلیل در مجلس اتخاذ شد که تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش در ایجاد زیر ساخت های برای برگزاری امتحانات نهایی فراهم شود و مواردی از قبیل تقلب در امتحانات نهایی و نبود شرایط یکسان مطرح نشود.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه مجلس مصوبه خود را اصلاح کرده و به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ورودی نداشته، انتظار ما این است که شورای نگهبان نیز این مصوبه را مورد تأیید قرار دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368417
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار