خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/10 - 13:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش از شوخی با مفاخر ادبی در مترو انتقاد کرد:

بی تدبیری در نیت خیرخواهانه شهرداری تهران+ عکس

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اقدام شهرداری تهران در شوخی با آثار مفاخر ادبیات فارسی همچون سعدی و حافظ را بی تدبیری و کج سلیقگی خواند.

حسین امامی راد در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اقدام صورت گرفته توسط شهرداری و مدیریت متروی تهران در تحریف آثار مفاخر و شعرایی از جمله حافظ و سعدی، اظهار کرد: در این اقدام به ظاهر طنزگونه، علاوه بر تحریف آثار، تصاویر ذهنی قله‌های ادبیات فارسی نیز با ماسک در ایستگا ه های مترو به تصویر کشیده شده است.



نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی، نیت مجریان این طرح را خیرخواهانه و با هدف فرهنگسازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست اما شوخی با مفاخر ادبیات فارسی آن هم به این شکل را بی تدبیری محض خواند.



وی، سه مؤلفه «اسلام و مسلمانی»، «فرهنگ غنی, زبان و ادبیات فاخر ایران» و «انقلاب شکوهمند اسلامی» را برای ملت ایران مایه افتخار  و قابل دفاع دانست و تصریح کرد: همه ملل حسرت داشتن چنین مؤلفه‌های را مایه افتخار می دانند و ما باید در این حوزه مراقبت‌ها و حساسیت‎های لازم را داشته باشیم.











اشعار مترو


 



امامی راد یادآور شد: این پشتوانه‌های فرهنگی برای ما قابل احترام، افتخارآمیز و به نوعی خط قرمز‌ محسوب می‌شوند و تحریف در سه مؤلفه نام برده  نباید صورت گیرد. با جلوگیری از هر نوع تحریفی بوده که امروز فرهنگ و زبان ایرانی زنده مانده است لذا چنین اقدامی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به وجود مجسمه و نام شعرای ایرانی در میادین سایر کشورها، گفت: درست است که طنز یکی از گونه‌های ادبی به شمار می‌آید اما چه بهتر بود که از آثار شعرای طنزپرداز معاصر برای این فرهنگ‌سازی‌ها استفاده می‌شد.











اشعار مترو


 



امامی‌راد یادآور شد: امروز ما از شعرا و طنزپردازانی بهره مندیم که می‌‎توانیم از ظرفیت این عزیزان برای فرهنگ‌سازی در هر حوزه‌ای یاری بگیریم چراکه این طنزپردازان معاصر از سبک و زبان به روزی بهره می‌برند و به تبع آن نیز طنزشان امروزی است. ضمن اینکه این طنزپردازان در بین مردم زندگی می‌کنند و این اقدام می‌توانست به نوعی کمکی برای معرفی این ظرفیت‌های ناشناخته موجود به مردم باشد.











اشعار مترو




/



پایان پیام

  • کد خبر : 311139
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار