خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/22 - 10:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مولوی در ارزیابی خود از لایحه بودجه 1400:

بودجه‌ای برای «رتبه‌بندی» و «اعمال مدرک تحصیلی معلمان» پیش بینی نشده است

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با وجود رشد اعتبارات حوزه آموزش به ویژه آموزش و پرورش, اما بودجه‌ای برای اجرای «رتبه بندی» و «اعمال مدرک تحصیلی معلمان» در لایحه 1400 پیش بینی نشده است.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در ارزیابی خود از لایحه بودجه 1400 اظهار کرد: کل اعتبارات هزینه عمومی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه در سال ۱۳۹۹ معادل 59 هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به 94 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و دارای رشد مناسبی در قیاس با سال‌های گذشته است.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این میزان رشد در مقایسه با رشد اعتبارات فصل آموزش و پژوهش کشور که 31.61 درصد رشد دارد، 3.1 درصد کمتر است.











سیدمحمد مولوی


 



رشد بودجه آموزش عالی از 18  به 31 هزار میلیارد تومان



مولوی یادآور شد: اعتبارات بخش آموزش عالی در سال 1399  معادل 18 هزار ملیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۳۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که دارای رشد قابل توجهی بوده است.



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: تفاوت ۱۵ درصدی در میزان رشد بودجه آموزش و پرورش عمومی و آموزش عالی نشان می‌دهد که با وجود مطرح بودن لایحه رتبه بندی در دولت و بحث‌های مطرح شده در مورد تخصیص بودجه به آن و فاصله معنادار درصد رشد بودجه این دو بخش، نشان می‌دهد که رتبه‌بندی هر چه باشد و هر گونه اجرا شود، نمی‌تواند در برقراری عدالت بیرونی در نظام پرداخت معلمان و کاهش تفاوت‌های غیرعادلانه دریافتی آنان کارکنان بخش آموزش عالی تغییری ایجاد کند و حتی در بودجه ۱۴۰۰ این تفاوت و ناعدالتی بیشتر نیز خواهد شد.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: آنچه که بر مبنای جداول اصلی بودجه معین است، برای اجرای «رتبه بندی » و «اعمال مدرک تحصیلی معلمان» در لایحه بودجه پیش بینی خاصی دیده نمی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 309710
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار