خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/04 - 08:50
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در محل سالن همایش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛

برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه مقننه

مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه مقننه با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، معاون اجرایی، رییس شورای دارالقرآن مجلس و رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه مقننه عصر روز گذشته(دوشنبه 3 اردیبهشت ماه) با حضور احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی، عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس، محسن کشتکار رییس شورای دارالقرآن مجلس، رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس و جمعی از کارکنان و خانواده‌هایشان که در این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده بودند در محل سالن همایش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کشتکار ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای این دوره از مسابقات گفت: این مسابقه هر سال مصادف با 12 بهمن ماه در رشته‌های مختلف قرآنی برای کارکنان و خانواده‌هایشان در دو سطح فرزندان کمتر از 15 سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره، برگزیدگان در رشته‌های شفاهی شامل قرائت برای خواهران و برادران و ترتیل و رشته‌های کتبی و غیرحضوری شامل تفسیر قرآن مجید که امسال تفسیر قصه مبارک حضرت موسی(ع) انتخاب شده بود، شرکت کردند.

رییس شورای دارالقرآن مجلس افزود: البته دوره‌های آموزشی مربوط به تفسیر قرآن سال گذشته روز شنبه هر هفته در محل نمازخانه مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شد و اداره این دوره نیز برعهده دکتر اسلامی بود. ضمن‌اینکه داستان حضرت موسی(ع) در 3 جلد منتشر شده است.

وی تصریح کرد: مسابقه کتبی غیرحضوری دوم نیز در رشته تجوید و مسابقه سوم برای حفظ متن سوره فتح و مفاهیم آن با شرح استاد بهرام‌پور برگزار شد که امکان حضورهمه برای شرکت در آن فراهم بود.

کشتکار افزود: این مسابقه در سطح فرزندان کمتر از 15 سال در رشته‌های دعاخوانی(مخصوص فرزندان پسر)، صحیح‌خوانی و حفظ 5 تا 20 سوره برگزار شد.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره، تاکید کرد: مجموعه شرکت‌کنندگان در این دوره اعم از کارکنان و خانواده‌هایشان 280 نفر بود که 145 نفر از آنها آقایان و 135 نفر خانم‌ها بودند. همچنین در بخش شفاهی 45 نفر حائز رتبه شدند که 21 نفرآقایان و 24 نفرخانم‌ها بودند و در بخش کتبی نیز 37 نفر رتبه کسب کردند که 22نفر آقایان و 15نفر خانم بودند.

کشتکار افزود: امسال در بخش ویژه این مسابقات، آثار قرآنی کارکنان و خانواده‌هایشان در قالب تالیف مورد بررسی قرار گرفت که به 10 نفر که 5 نفر آقایان و 5 نفر خانم‌ها بودند هدایایی اعطاء می‌شود.

وی در بیان نحوه داوری این مسابقات، یادآور شد: داوری بخش آقایان این دوره برعهده آقایان جعفری و حسن‌زاده بود و داوری بخش خانم‌ها نیز با قضاوت خانم‌ها الوندی و مسلمی صورت گرفت.

در بخشی از این مراسم علی نجفی کودک 5 ساله ایرانی که در مسابقات قرآن مالزی حائز رتبه اول در رشته صوت و لحن شده بود به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و زهرا تقی خانی روشندلی که موفق به حفظ قرآن شده نیز بخش‌هایی از قرآن را با انتخاب حجت‌الاسلام قاسمیان به صورت حفظ قرائت کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام قاسمیان رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از برنامه محفل که در ماه مبارک رمضان با حضور وی از رسانه ملی پخش می‌شد گفت: این برنامه با معرفی افراد نخبه در رشته‌های قرآنی در سطح جامعه توانست حجت را تمام کند.

وی ضمن تحسین برگزیدگان رشته‌های قرآنی از آنها به عنوان معجزات و حجت الهی یاد کرد که باید مسئولان و مردم این افراد را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه ما باید در جهت رشد و تعالی برای تعلیم قرآن هزینه کنیم، به نقش مهم والدین در این زمینه اشاره کرد و برنامه‌ریزی آنها در این حوزه را امری ضروری دانست. همچنین تاکید کرد که از آفت‌های امور تربیتی عدم استقامت در این مسیر است.

لازم به ذکر است که اسامی برگزیدگان این دوره از مسابقات که موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند به شرح زیر است:

رشته قرائت تحقیق(برادران):

مهدی جعفری رامیانی(نفر اول)، مجید ایمانی(نفر دوم)، اسماعیل حیدری(نفر سوم)

قرائت ترتیل(برادران):

ابراهیم سلیمی (نفر اول)، مجتبی احمدی(نفر دوم)،حسین روحانی نژاد(نفر سوم)

قرائت تحقیق سوره صف پسران(نوجوانان):

علی مقتدایی(نفر اول)، امیرحسین احمدی آهنگر(نفر دوم)، محمد مسیح سلیمانی(نفر سوم)

ترتیل پسران(نوجوانان):

سلمان رفسنجانی مقدم، محمد طه قریب

حفظ یک جزء:

سید علی حسینی

حفظ 20 سوره پسران:

علی اشرفی(نفر اول)، عارف حسین کریمی(نفر اول)، محمدمهدی هاشمی (نفر دوم)، محمدمهدی عسگری(نفر سوم)

حفظ 10 سوره پسران:

امیرعلی احمدی آهنگر(نفر اول)، محمدهادی فتحی(نفر دوم)، محمدرضا احمدیان(نفر سوم)

حفظ 5 سوره پسران :

علی فقیه (نفر اول)، علی حسینی(نفر دوم)

قرائت ترتیل(خواهران):

زهرا صادقی(نفر اول)، پروانه بیگدلی (نفر دوم)، مریم دائمی(نفر سوم)

حفظ کل(خواهران):

فاطمه بیات، زهرا بیات، محدثه بانکی پور، حمیده حیدرنژاد

حفظ 10 جزء (خواهران):

زهرا هدایتی

حفظ 5 جزء (خواهران):

اعظم یوسفی

حفظ 1 جزء (خواهران):

مریم جعفرزاده، آزاده روحانی، کوثر شفیعی

حفظ 20 سوره دختران:

محیا شهابیان

حفظ 10 سوره دختران:

ترنم تادیبی، ضحی سادات علوی، فاطمه حسنی فتحی

حفظ 5سوره دختران:

زینب گله، ملینا طحان، فاطمه‌زهرا فتحی

حفظ موضوعی دختران:

ریحانه هادی، هستی رجب بلوکات

صحیح‌خوانی چند سوره دختران:

زینب سنا حسینی(نفر اول)، مهدیه عسگری(نفر دوم)، سارا خادمی (نفر سوم)

تجوید:

بابک دهقانی، علی معدلی، حامد محجوب، سعید فامیلی، حمزه تبار جعفر، فرشته آقابراری، برزو ملکی، مهتاب رضایی، زهرا رحیمی

حفظ سوره فتح:

سیدرضا نادری، مهسا سعیدی، بابک دهقانی، سعید فامیلی، زهرا زنگارکی، مهری فاضل، حامد محجوب، محسن قاسمی، مهدی خرمیان، فاطمه حسین زاده، لیلا طیبی، میثم توحیدی پور، فاطمه و زهرا قبادی، علی معدلی، هادی خالقیان، محمد لطفی، حمزه ملکیان، سروش چاوشی‌زاده، مهتاب رضایی، سعیده آقامحمودی، وحید برزگر، حامدهادی، زهرا رحیمی، مریم احسانیان، مجید سائلی، آزاده روحانی، روح‌الله بقایی

آثار مکتوب هنری:

مریم جعفرزاده، زهرا اصلانی، روح‌الله بقایی، حسین صمدیار، فاطمه طاهری، زهرا هدایتی، سارینا جعفری، پارسا گودرزی./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 377545
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار