خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/16 - 14:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مقتدایی:

برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها در شرایط فعلی بسیار خطرآفرین است

نماینده مردم اصفهان در مجلس برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها را در شرایط فعلی بسیار خطرآفرین دانست و گفت: با برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها به صورت حضوری خطر احتمال ابتلای دانشجویان و خانواده آنان به کرونا افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سال گذشته طی اطلاعیه و مصاحبه‌ای اعلام کرده است که در برخی مناطق امتحانات دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار می شود.



وی افزود: در همین راستا برخی دانشگاه‌ها خود را برای برگزاری امتحانات حضوری آماده می‌کنند و به دانشجویان در این خصوص اطلاع رسانی کرده‌اند که احتمال برگزاری امتحانات به صورت حضوری هست.



نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، افزود: این موضوع باعث نگرانی جدی دانشجویان و خانواده‌های آنان شده است و مرتبا درحال تماس با دفاتر نمایندگی و ابراز نگرانی از این تصمیم هستند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد کرونا، موج چهارم شیوع کرونا آغاز شده است و دانشجویان جهت عزیمت به دانشگاه‌ها باید از حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و قطار استفاده نمایند و درخوابگاه‌ها مستقر شوند.



عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، یادآور شد: این مسئله و نگرانی در دانشگاه‌های مطرح در کلانشهرهایی همچون تهران، اصفهان، مشهد و شیراز  بیشتر است چرا که تعداد دانشجویان غیربومی نیز زیاد است.



مقتدایی مطرح کرد: وقتی تجربه موفق امتحانات مجازی در ترم‌های گذشته را داریم و همچنین کلاس‌های ترم جاری به طور کامل به صورت مجازی برگزار شده است علت برگزاری امتحانات به صورت حضوری و تهدید سلامتی دانشجویان و همچنین ایجاد زحمت و هزینه برای دانشجویان چیست؟



مکاتبه با وزرای علوم، کشور و بهداشت برای برگزاری غیرحضوری امتحانات پایان ترم دانشجویان



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در همین مورد مکاتبه ای با وزرای علوم، کشور و بهداشت داشتم و مطالب و دلایل ارجحیت غیرحضوری بودن امتحانات پایان ترم دانشجویان را ذکر کردم و از آنان خواستم در اسرع وقت بررسی و اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند.



وی افرود: الان دانشجویان و خانواده ها نگرانند و متولیان نباید با برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها به صورت حضوری خطر افزایش احتمال ابتلا به کرونا را در دانشجویان و خانواده آنان افزایش دهند.



مقتدایی مطرح کرد: به فرض دانشجویی که در مناطق قرمز سکونت دارد باید برای امتحانات حضوری به دانشگاهش در تهران عزیمت و از طریق حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس یا قطار سفر کند و مدت زیادی در خوابگاه‌ها مستقر شود و سپس به شهر خود و نزد خانواده‌اش برگردد و این کار احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد و هزینه های دانشجویان را نیز زیاد می کند؛ وقتی دانشجو ناقل باشد و یا مبتلا شود، خطر ابتلا خانواده آن و همچنین اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد.



مقتدایی یادآور شد: به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم و تذکرات لازم به وزرای مربوطه داده شده است وزارت علوم نیز باید در مورد این مساله با احتیاط و دقت بیشتری عمل کند و نباید دانشجویان در انتظار و نگرانی بمانند تا خردادماه مشخص شود کدام شهر کم خطر یا پرخطر است؛ با توجه به تجربه موفق امتحانات غیرحضوری و همچنین مجازی بودن کلاس‌های درس، برگزاری امتحانات به صورت مجازی مطلوب تر و به صورت حضوری در این مقطع و شرایط خطرآفرین است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: به صورت مستمر در حال رصد اقدامات وزارت علوم در این خصوص هستیم و در صورت لزوم از ابزار نظارتی مجلس جهت حفظ سلامتی دانشجویان و خانواده آنان بهره می گیریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 316854
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار