خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/29 - 17:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:

بررسی پیش نویس طرح ارتقاء فرهنگی ورزشکاران در برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ارتقاء فرهنگی ورزشکاران و مربیان ورزشی در  برنامه هفتم توسعه در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در این جلسه توزیع منابع مالی در حوزه ورزشی از مباحث مورد بررسی بود که امکان برنامه ریزی برای محتوا و تبیین شاخص‌های مهم فرهنگی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست روز (دوشنبه؛ 29 خرداد ماه) کمیسیون فرهنگی،گفت: جلسه امروز کمیسیون بررسی پیش نویس طرح ارتقاء فرهنگی ورزشکاران و مربیان ورزشی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، افزود: بحث ضعف بدنه کارشناسی حوزه مدیریت فرهنگی کشور در بخش ورزش، عدم وجود نگاه مسئله محور و نبود خط مشی‌های منظم، عدم نگرش بلند مدت برای حل موضوعات ورزشی، ضعف سواد و مهارت و تجربه‌گرایی مدیران فرهنگی در عرصه ورزشی و راهکارهای عبور از این مشکلات از مباحثی بود که مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت.



راستینه با تاکید بر اینکه در این نشست موضوعات ورزشی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: تداخل و تعارض وظایف، انجام فعالیت‌های موازی، اختلاف نظر در تصمیم گیری‌ها و عدم هماهنگی و هم افزایی مدیریت بین نهادهای ورزشی از دیگر موضوعات مهمی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.



وی ادامه داد: در این جلسه توزیع منابع مالی در حوزه ورزشی از مباحث دیگر مورد بررسی بود که امکان برنامه ریزی برای محتوا و تبین شاخص‌های مهم فرهنگی را با مشکل روبرو کرده است.



راستینه با انتقاد از تک بعدی نگری درون سازمانی در عرصه ورزش، یادآور شد: تک بعدی بودن ورزش در نظام چهارم مسائل کشور که منجر به کمرنگی، عدم تمرکزگرایی، محدود نگری و عدم توجه به واحدهای ورزشی استانی می‌شود، از مهمترین موضوعات مورد بحث اعضای کمیسیون در نشست امروز بود که مقرر شد برای تمام مسائل یک حکم  در برنامه هفتم توسعه جهت رسیدن به یک سیاست مدون و راهبردی در عرصه ورزش مورد توجه قرار بگیرد و همچنین کارگروه فرهنگی تشکیل شود که این مسائل را ذیل کمیته تخصصی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه پیگیری کند تا شاهد رسیدن به احکامی شفاف و روشن در حوزه ورزش در این برنامه باشیم.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه یادآور شد: از آنجا که برخی از احکام لایحه عفاف و حجاب به کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع داده شده است در نشست امروز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیشنهادات اعضای کمیسیون فرهنگی جمع بندی و همگی در جلسه مشترک با کمیسیون قضایی مورد توجه قرار بگیرد./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 363698
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار