خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/24 - 16:01
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در نشست کمیته المپیک فراکسیون ورزش صورت گرفت:

بررسی وضعیت رشته‌‌های ورزشی و آمادگی ورزشکاران کشورمان برای حضور در المپیک 2020/ مشکلی برای حضور در المپیک وجود ندارد

وضعیت رشته‌‌های ورزشی و آمادگی ورزشکاران کشورمان برای حضور در المپیک 2020 در کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس با حضور مسئولان مربوطه بررسی و تاکید شد که مشکلی برای حضور در المپیک وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ نشست کمیته ملی المپیک فراکسیون ورزش مجلس امروز (سه شنبه، 24 فروردین ماه) به منظور ارائه گزارشی از وضعیت رشته‌‌های ورزشی و آمادگی ورزشکاران کشورمان برای حضور در المپیک 2020 با حضور آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی، محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش، محسن فتحی رئیس کمیته ملی المپیک فراکسیون، رضا حاجی پور رئیس کمیته والیبال و بسکتبال فراکسیون، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و و تعدادی از مسئولان مربوطه برگزار شد.



مرتضی آقا تهرانی در این نشست با تاکید بر اینکه مقوله ورزش برای کمیسیون فرهنگی مجلس از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: راستینه و فروردین دو عضو کمیسیون به ورزش توجه ویژه‌ای دارند و از آقای راستینه به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه، خواستیم که از بودجه حوزه ورزش حمایت ویژه ای داشته باشد و اگر فرصتی پیش بیاید از اردوها بازدیدی را خواهیم داشت.











نشست فراکسیون ورزش مجلس با حضور رئیس کمیته المپیک


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از صالحی امیری خواستار توجه به کار فرهنگی در برنامه‌های کمیته المپیک شد.



صالحی امیری رئیس کمیته المپیک در پاسخ به این درخواست رئیس کمیسیون فرهنگی یادآور شد: برای نخستین بار پس از انقلاب در کنار ستاد قهرمانی، ستاد فرهنگی را تعریف کردیم و اینجانب مسئول آن هستم.



محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در ادامه با بیان اینکه ورزشکاران ما همیشه در صحنه‌های بین المللی خوش درخشیدند، گفت: امیدواریم در المپیک هم سهمیه ها به حدنصاب سقف المپیک دست پیدا کنند تا دستاوردی بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، کمیته ملی المپیک و جامعه ورزش باشد.



سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: از رئیس کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش دعوت می‌کنیم که از نزدیک در جریان فعالیت‌های ورزشکاران قرار بگیرند و بازدیدی را داشته باشند، باید از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه های ورزشکاران المپیکی قرار گرفت و در صحنه حضور یافت.



وی ادامه داد: 3 ردیف بودجه داریم که بسیار روشن و شفاف هستند، جامعه ورزش دنبال پول نیست بلکه خواستار توجه به دغدغه هایشان هستند.



صالحی امیری یادآور شد: 2 سال ما درگیر طراحی لباس ورزشکاران بودیم و آن را بر عهده کارگروه مد و لباس قرار دادیم که که از 1200 طرح ارائه شده 100 طرح انتخاب و در نهایت 3 طرح پذیرفته شد. حدود 15 کار در این دوره انجام شد و همه آن ها بر اساس برنامه بودند.











نشست فراکسیون ورزش مجلس با حضور رئیس کمیته المپیک


محسن فتحی رئیس کمیته المپیک فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه گزارشی که ارائه کردید حاصل 3 سال کار شبانه روزی است و در این رابطه از شما تشکر می کنیم، گفت: امیدواریم ورزشکاران با کسب مدال های رنگارنگ برای کشورمان مایه سربلندی و افتخار شوند.



وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش از شما حمایت خواهند کرد و به عنوان رئیس کمیته المپیک فراکسیون ارتباط ویژه ای را با شما خواهم داشت و گزارشات را به رؤسای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش ارائه خواهم کرد.



بازی‌های المپیک تنها رویداد ورزشی و غیرورزشی در جهان است که سه قرن را تجربه کرده



نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو با بیان اینکه بازی‌های المپیک تنها رویداد ورزشی و غیرورزشی در جهان است که سه قرن را تجربه کرده، افزود: در سال جاری با توجه به اینکه یک سال بازی ها عقب افتاده است سی و دومین دوره این بازی ها در توکیو برگزار می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی طرفداران و علاقمندان بسیار زیادی دارد؛ پیش‌بینی ژاپنی‌ها و کمیته ملی المپیک این است که این رویداد بیش از 5 میلیارد بیننده در سراسر دنیا داشته باشد.



بازی‌های المپیک 2020 در 33 رشته برگزار می‌شود



وی با بیان اینکه بازی‌های المپیک 2020 در 33 رشته برگزار می‌شود، گفت: حداکثر 11 هزار و 91 نفر می توانند در این بازی ها شرکت کنند؛ کمیته ملی المپیک دارای 206 عضو است و همه این کشورها در اغلب مسابقات انتخابی شرکت می کنند و ما با 11 تیم از میان 185 کشور انتخاب شدیم و این سختی کار را نشان می دهد؛ خوشبختانه در 2 رشته توپی والیبال و بسکتبال توانستیم کسب سهمیه کنیم.



سجادی یادآور شد: مسابقات در رشته‌های انفرادی دشوار بوده و شرایط و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و با هماهنگی با وزارت ورزش فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک یکی از بهترین دوره ها در حال برگزاری است و با همفکری و همکاری ها کار را به جلو می بریم و نهایت همکاری را داریم.



سرپرست کاروان ورزشی ایران ادامه داد: توانستیم در 14 رشته مانند کشتی آزاد، فرنگی، دو میدانی، والیبال، قایقرانی، تیراندازی، شمشیربازی، تنیس روی میز و رشته های دیگر کسب سهمیه کنیم و امیدواریم در فرصت باقیمانده در 2 رشته دیگر هم سهمیه هایی را کسب کنیم؛ 58 نفر کسب سهمیه کردیم که از این تعداد 52 سهمیه مربوط به آقایان و 6 سهمیه مربوط به بانوان است؛ در سال جاری 6 رویداد مانند المپیک، بازی های کشورهای اسلامی، داخل سالن آسیا، جوانان آسیا، ساحلی آسیا و المپیک زمستانی را در پیش داریم و برای برگزاری آن ها برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است و ارتباطات خوبی را با کمیته بین المللی المپیک و بسیاری از فدراسیون های بین المللی داریم.



وی یادآور شد: خوشبختانه از زمان فعالیت صالحی امیری اعتبارات و بودجه رشد خوبی داشته است و علاوه بر نظارت ها و پشتیبانی ها صفر تا صد هزینه اعزامی ها برعهده کمیته ملی المپیک است.



پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در ادامه،  گفت: بازی های المپیکی به دلیل بحران کرونا به یک سال بعد موکول شد اما نام بازی‌ها به همان 2020 باقی ماند و در 17 روز با 33 رشته در توکیوی ژاپن برگزار می شود البته 5 رشته به این دوره اضافه شده است.



وی ادامه داد: بازی ها در 42 استادیوم برگزار می شود و  11 هزار و 90 ورزشکار از سراسر دنیا در این دوره شرکت می کنند که 148 نفر نسبت به دور قبل کمتر شده علیرغم اینکه 5 رشته ورزشی اضافه شده است.



فخری افزود: در رشته کاراته 16 قهرمان شرکت و در تکواندو هم همین طور11 هزار نفر در بازی ها شرکت می کنند که 48.5 درصد خانم‌ها و 51.5 درصد آقایان هستند و 2.9 درصد تعداد بانوان افزایش یافته است، 1058 مدال توزیع خواهد شد که شامل 339 مدال طلا، 339 نقره و 380 برنز است.  



وی با اشاره به فعالیت های انجام شده پیرامون تهیه لباس کاروان ورزشی کشورمان، گفت: تفاهمنامه ای را با کارگروه مد و لباس منعقد کردیم و 14 جلسه هماهنگی با کارگروه انتخاب لباس ورزشی و لباس رژه کاروان برگزار شد، تمامی پرداخت ها در زمینه هزینه اسکان را پرداخت کردیم و بررسی و استخراج اطلاعات هفتگی ورزشکاران و رقیبان آن ها به صورت هفتگی، ترجمه و تدوین قوانین ضد دوپینگ قابل اجرا در زمان بازی ها و بازدید حوزه ای کارکنان مرکز نظارت از اردوهای بازی ها در دستورکار ما قرار گرفته است. 60 سهمیه توزیع شده و ما به عدد 59 رسیدیم. کشتی با 11 سهمیه بیشترین سهمیه را در رشته های انفرادی به خود اختصاص داده است.



رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی یادآور شد: رویدادهای آتی کمیته ملی المپیک شامل بازی های آسیایی ساحلی (داخل سالن)، هنرهای رزمی، همبستگی اسلامی، آسیایی جوانان، المپیک زمستانی و آسیایی هانجو است./



پایان پیام

  • کد خبر : 317478
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار