خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/14 - 10:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
امیرآبادی‌فراهانی در تشریح نشست فراکسیون ایثارگران مجلس؛

بررسی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی/هفته آینده جلسه‌ای برای رفع ابهامات تشکیل می‌شود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس ضمن اشاره به برگزاری نشست امروز صبح این فراکسیون با حضور لطیفی رئیس سازمان امور اداری استخدامی برای بررسی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: هفته آینده جلسه ای با حضور کارشناسان و لطیفی در محل این سازمان برای رفع ابهامات این قانون تشکیل خواهد شد.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست این فراکسیون گفت: فراکسیون ایثارگران امروز صبح نشستی را با حضور لطیفی رئیس سازمان امور اداری استخدامی برای بررسی موضوع قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برگزار کرد.



نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: مشکلاتی در خصوص بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران در سال جاری بوجود آمده است که در این جلسه مطرح و نمایندگان نیز سوالات و دغدغه های خود را در مورد شرایط ایثارگران بیان کردند.



وی ادامه داد: مقرر شد، هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس طی هفته آینده جلسه ای را با حضور کارشناسان و لطیفی در محل سازمان امور اداری استخدامی تشکیل دهد و درباره مشکلاتی که ابلاغات قبلی در مورد تبدیل وضعیت بوجود آورده بحث و بررسی لازم انجام تا براساس ابلاغ بخشنامه جدید مشکلات و ابهامات این قانون رفع شود. 



امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: همچنین قرار شد، سازمان اداری استخدامی اگر نقطه نظری در خصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران دارد و یا قانون برای آنها محدودیتی ایجاد کرده، به ما اعلام کنند تا در بودجه 1401 این موضوع اصلاح شود. تصمیم داریم، قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را در بودجه سال آینده تکرار کنیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.



همچنین میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این جلسه ضمن بیان اینکه موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران بخش بسیار کوچکی از خدمتی است که باید درخصوص ایثارگران انجام شود، گفت: همکاران ما در سازمان اداری و استخدامی کشور، ۹ مرحله را برای فرآیند تبدیل وضعیت ایثارگران تعریف کردند که تنها مرحله اول آن حضوری و مابقی از طریق سامانه صورت می‌گیرد. ما در سامانه پاکنا لحظه‌به‌لحظه می‌توانیم روند کار را رصد کنیم.



وی بیان کرد: مراحل فرآیند کار بدین شکل است که نخست ایثارگر حضوری در دستگاه اجرایی خود، درخواست اولیه ثبت می‌کند و سپس موضوع از سوی کارگزین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بعد از تأیید ذی‌حساب، تأیید بالاترین مقام استان و تأیید بالاترین مقام ستاد، ‌شناسه‌ای استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر می‌شود.



معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی در این فرآیند، اظهار کرد: تناسب ‌نداشتن پست‌های موجود و تعداد درخواست‌های تبدیل وضعیت و همچنین نداشتن شرایط احراز ازجمله دغدغه‌ها و مشکلات دستگاه‌های اجرایی در این فرآیند است که ان­شاءالله با همکاری شما و دستگاه­های اجرایی آن را عملی کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 334974
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار