خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/27 - 14:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه با تاکید براینکه جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد فرهنگی بعد از پیروزی انقلاب است:

باید از حاکمیت تک‌صدایی بر جشنواره دوری کرد

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: در برگزاری یک جشنواره باید تمام نگاه‌ها و اندیشه‌ها حضور داشته و تک صدایی در آن حاکم نباشد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌شود؛ اپیدمی کرونا تغییراتی در اجرای شدن آن ایجاد کرده اما ماهیت اصلى خود را حفظ کرده است؛ بی‌تردید جشنواره فیلم فجر به دلیل تاثیرگذاری و استقبال مخاطبان از سینما، مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشورمان پس از پیروزی انقلاب است.



ظرفیت بالای سینما برای جذب مخاطبان



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: یکی از موضوعات مهم جشنواره فیلم فجر؛  موضوعاتی است که همسو با شرایط اجتماعی باشند. فیلم‌هایی است که باید در این جشنواره در معرض تماشا قرار بگیرند، باید به گونه‌ای طراحى شوند که واقعیت جامعه امروز ما را به تصویر بکشند سینما جزو رسانه‌هایی است که ظرفیت بالایی براى جذب مخاطبان دارد؛ استفاده از این ظرفیت بالا، فرصتى بزرگ براى هر کشورى است. چه بسا کشورهاى توسعه یافته از این فرصت به بهترین شکل بهره برده‌اند و این صنعت را در سطح ملی و بین المللى به بهترین حالت رسانده‌اند. 



حرکت نمادین نخبگان در تمام سطوح در قالب جشنواره‌های ملی و بین المللى نشان از قدرت آن کشور است؛ هنر در چارچوب سینما یعنى ظرافت قدرت هنرمندان، آنچه هر ساله در جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم، تنها گوشه‌ای از قدرت سینمای ایران است



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: حرکت نمادین نخبگان در تمام سطوح در قالب جشنواره‌های ملی و بین المللى نشان از قدرت آن کشور است؛ هنر در چارچوب سینما یعنى ظرافت قدرت هنرمندان، آنچه هر ساله در جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم، تنها گوشه‌ای از قدرت سینمای ایران است.



راستینه با اشاره به مشارکت نخبگان فرهنگی و هنری در یک فستیوال ملی گفت:  مشارکت نخبگان و علاقمندان به هنر در سراسر کشور با ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو در عرصه هنر می‌تواند جشنواره را به نقاط مطلوب‌تری برای تمام هنر دوستان ایجاد کند .



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در برگزاری یک جشنواره باید تمام نگاه‌ها و اندیشه‌ها حضور داشته و تک‌صدایی در آن حاکم نباشد؛ رقابت فیلم‌ها با ایده‌های متفاوت می‌تواند این جشنواره را نسبت به سایر جشنواره‌ها متمایز کند؛ کیفیت هر جشنواره زمانی به بالاترین درجه خود می‌رسد که تمام افکار و اندیشه‌ها در آن حضور داشته باشند تا بتوانیم تمام ضعف‌های عملکرد خود را دیده و اقدام به رفع آنها کنیم./



خبرنگار: مریم احمدی



پایان پیام

  • کد خبر : 335823
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار