خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/23 - 16:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

بازدید نمایندگان مجلس از مراکز درمانی هلال‌احمر در عراق/ خدمات هلال‌احمر به زائران اربعین گسترده و چشمگیر است

تعدادی از نمایندگان کمیسیون‌های بهداشت و درمان و برنامه و بودجه مجلس در بازدید از مراکز درمانی هلال‌احمر ایران در عراق، خدمات این جمعیت به زائران اربعین را گسترده و چشمگیر خواندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان، ایجرود، دهستانهای بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مراکز درمانی هلال‌احمر ایران در نجف گفت: فعالیت های جمعیت هلال احمر با تعداد مناسب نیروهای فنی و تخصصی، درمانگاه ها و مراکز درمانی که به مناسبت اربعین دایر شده، چشمگیراست.



خاتمی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جمعیت هلال احمر به زائران اربعین، افزود: بعد از سپری شدن دوران شیوع و اپیدمی کرونا به مدت 2 سال متوالی، جمعیت قابل توجهی از هموطنان‌مان که شاید برای مدیران ستاد اربعین در این حد قابل پیش‌بینی نبود، وارد کشور عراق شدند که خوشبختانه با تدابیر جمعیت هلال احمر خدمات بسیار خوب و مستمری در حال ارائه است.



وی ادامه داد: مخاطرات بهداشتی فراوانی در کشور عراق وجود دارد که می‌بایست موضوعات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز و شیوع بسیاری از بیماری ها در قالب هشدارهای آموزشی به زائران ارائه شود و زائران باید توجه کنند که با رعایت بهداشت فردی، مصرف مداوم آب و تغذیه حداقل و ساده، شاهد بسیاری از مسمومیت‌ها و سایر مشکلات سلامتی نخواهیم بود.



این نماینده مجلس تاکید کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد بین المللی باید بیش از این تقویت و حمایت شود و امیدواریم در برنامه ریزی های آتی چه در برنامه بودجه سنواتی و چه در برنامه هفتم توسعه در این زمینه قدم های موثرتری برای نهاد مردمی هلال احمر برداشته شود.



افزایش 3 برابری ظرفیت خدمات هلال‌احمر در اربعین



سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو هم در این بازدیدها گفت: امسال حجم زائران اربعین 2 تا 3 برابر افزایش داشته که با توجه به دمای بالای هوا در کشور عراق، شاهد مشکلاتی از قبیل گرمازدگی و سایر بیماری‌ها در میان زائران هستیم



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ظرفیت و آمادگی جمعیت هلال احمر در کشور عراق، گفت: در بازدید از مراکز درمانی هلال احمر ایران شاهد خدمات گسترده‌ای بودیم و ظرفیت این خدمات نسبت به سال‌های گذشته، 2 تا 3 برابر شده که قابل تقدیر است



وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهمیت و گستردگی خدمات هلال‌احمر، در سال 1402 بودجه و اعتبارات این نهاد مردمی افزایش بیشتری یابد.



خدماتی که هلال احمر به زائران اربعین ارائه می‌کند خیره‌کننده است



محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره خدمات ارائه شده ازسوی جمعیت هلال احمر به زائرین اربعین حسینی(ع) طی روزهای اخیر، گفت: معتقدم خدماتی که هلال احمر توانسته در این روزها برای زائرین فراهم کند خیره‌کننده است، بنابراین هلال احمر باید به عنوان یک نیروی جهادی در صف فراتر از مرزها به طور جدی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.



نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از زحمات شما بزرگواران که فراتر از زمان و مکان به مسلمان جهان سرویس می‌دهید قدردانی می‌کند چراکه به‌یقین این خدمات بی‌نظیر است./



پایان پیام  

  • کد خبر : 349052
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار