خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/25 - 19:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

بازدید رهبر کلیسای شرق آشوری جهان از موزه مجلس شورای اسلامی

رهبر کلیسای شرق آشوری جهان به همراه نماینده آشوریان از موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رهبر کلیسای شرق آشوری جهان همراه با تعدادی از اسقف‌ اعظم کلیساهای آشوری و نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، پس از دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی از موزه و مرکز اسناد مجلس بازدید کردند.



امروز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه 1402، مارآوا سوم روئیل (پاتریارک) رهبر کلیسای شرق آشوری جهان و مار اپریم اتنائیل اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، مار پولس بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق کشور آشور شیکاگو و شرق آمریکا، مار ابریس یوحنا اسقف اعظم کلیسای شرق کرکوک و دیانا، مارنر سای بنیامین موانه اسقف کلیسای شرق آشوری ایران همراه شارلی انویه تکیه نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، از بخش‌های مختلف موزه مجلس شورای اسلامی اعم از صحن قدیم، گالری کمال‌الملک، گالری رجال، سرسرا و تندیس‌ها بازدید کردند.



در این بازدید، محمدحسن خلیلی، مدیر موزه مجلس، توضیحاتی در مورد تاریخچه ساختمان و آثار موجود در موزه ارائه نمود. تصویر خاک سپاری حضرت مسیح در موزه مجلس، مورد توجه ویژه این گروه قرار گرفت.



تابلوی خاک‌سپاری حضرت مسیح اثر محمد غفاری (کمال الملک)، رنگ و روغن روی بوم 1277 هـ.ش این تابلو، کپی بسیار موفقی از اثر معروف به خاک سپاری حضرت مسیح (ع) که اصل اثر مربوط به تیتسیانو وچلی معروف به تیسین، نقاش برجسته سده شانزدهم ایتالیا است که کمال‌الملک آن را در مدت اقامت خویش در اروپا، در موزه لوور پاریس ساخته است. این تابلو از نظر ابعاد، رنگ آمیزی و نورپردازی، چنان دقیق و استادانه کار شده است که تشخیص این کپی از اصل اثر مشکل است.



این اثر با شماره 192 در موزه مجلس نگهداری می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361756
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم