خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/23 - 12:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پروژه‌های فرهنگی گرگان/ نشست با جوانان استان گلستان

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پروژه‌های فرهنگی در حال ساخت گرگان بازدید کردند و در خصوص تسریع در تکمیل این پروژه‌ها با مسئولان مربوطه به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پس از ورود به استان گلستان به زیارت قبور شهدای گمنام گرگان رفتند و پس از آن نیز از پروژه در حال ساخت موزه دفاع مقدس بازدید نمودند و پیرامون پیشرفت فیزیکی و همچنین اختصاص اعتبار برای تکمیل این پروژه با مسئولان مربوطه به گفت‌وگو پرداختند.



همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی از تالار گالری در حال ساخت شهر گرگان نیز بازدید نمودند و در خصوص تکمیل آن با مسئول مربوطه به بحث و بررسی پرداختند.



پس از بازدید از پروژه‌های فرهنگی شهر گرگان، جلسه‌ای با مسئولان حوزه هنری کشور و استان گلستان داشتند و در خصوص کمبودهای این نهاد و همچنین موضوعاتی مثل فعال سازی تئاتر مساجد و تئاتر خیابانی مباحثی مطرح شد.



در این نشست احمد راستینه گفت: تئاتر مدرسه در دوره‌های گذشته بسیار فعال بود و فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دادند؛ همچنین قابلیت کشف استعداد در تئاتر مدارس وجود داشت اما در حال حاضر اینچنین نیست.



وی افزود: حوزه هنری باید روی تئاتر مدرسه سرمایه‌گذاری کند؛ همچنین آموزش و پرورش هم همکاری جدی را در این رابطه داشته باشد.



نماینده مردم شهرکرد اظهار کرد: برای فعال‌سازی تئاتر خیابانی ظرفیت‌های مورد نظر باید فعال شود که این موضوع نیز همت حوزه هنری را می‌طلبد.



از نشست‌های دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که پس از این جلسه برگزار شد؛ نشستی تحت عنوان مطالبات فرهنگی – اجتماعی جوانان و تجلیل از صد جوان موفق استان گلستان بوده است.



غلامرضا منتظری نماینده گرگان در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و حاضران در جلسه گفت: گلستان ایران اسلامی بسان رنگین‌کمان اقوام مختلف زیبا است و از وحدتی معنادار حکایت می‌کند و البته این سرزمین گنجینه‌های فراوانی دارد.



وی افزود: به تناسب نشست امروز از سرمایه‌هایی صحبت می‌کنم که نسل جوان است و اندیشه آنان سربلندی ایران مقتدر است؛ امیدوارم برای پاسخ به مطالبات این جوانان آستین‌ها بالا زده شود اگرچه این اتفاق در حال رخ دادن است.



پس از سخنان نماینده گرگان جمعی از جوانان استان گلستان به سخنرانی پرداختند و مطالبات خود را بیان نمودند. پس از صحبت‌های این جوانان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در رابطه با مطالبات این جوانان مباحثی را مطرح کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345665
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار