خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/01 - 12:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

بار مالی رتبه بندی برای امسال و سال آینده در بودجه 1401 دیده شده است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به موافقت صحن علنی مجلس با اصلاحات کمیسیون، از تأمین بار مالی قانون رتبه بندی معلمان برای امسال و سال آینده در بودجه 1401 خبر داد و گفت: بر اساس نظر مجلس زمان اجرای این قانون 31 شهریورماه 1400 بوده و لایحه برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارجاع شد.

رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دستور کار امروز (یکشنبه 1 اسفند) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  پس از بررسی‌های مفصل و برگزاری جلسات مکرر، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گزارش خود را در مورد لایحه رتبه بندی به صحن علنی مجلس ارائه کرد.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز صحن مجلس نیز با رفع ابهامات شورای نگهبان موافقت کرد, افزود:  این لایحه به شورای نگهبان برای بررسی مجدد ارسال خواهد شد.



حاجی پور ادامه داد: همزمان با ارسال این مصوبه به شورای نگهبان، در تصویب لایحه بودجه 1401  محل تأمین هزینه رتبه بندی برای سال 1401 و همچنین نیاز 1400 پیش بینی و تصویب شده است. بنابراین با تامین هزینه قانون رتبه بندی معلمان در قانون بودجه 1401، عملا  مشکل اصل ۷۵ هم رفع خواهد شد.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: زمان اجرای قانون از 31 شهریورماه 1400 است و میزان فوق العاده رتبه بندی، حداقل 45 درصد مجموع امتیازات حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل معلمان است. البته برای رتبه های بالاتر تا حداقل ۹۰ درصد نیز هم افزایش خواهد یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 337378
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار