خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/09 - 11:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری:

با ورود بخش خصوصی ناعدالتی فرهنگی را در استان‌ها از بین ببرید/ بهره‌مندی از سالن‌های غیر فعال شهرداری برای رونق صنعت سینمایی کشور

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با تاکید به ورود بخش خصوصی برای رونق حوزه فرهنگی در استان‌های مختلف، گفت: محرومیت بسیاری از استان‌ها از عدالت در توزیع  کالاهای فرهنگی کشور از سینما گرفته تا کتابخانه می‌تواند با ورود بخش خصوصی تا حدود بسیاری رفع و ناعدالتی فرهنگی را در کشور از بین ببرد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد محروم بودن 188 استان کشور از داشتن سالن سینما، گفت: عدالت فرهنگی از موضوعات مهمی است که باید در بودجه بندی و لایحه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد و رشد و توسعه فرهنگی در تمام استان‌ها با قابلیت و ظرفیت هر شهر دیده شود.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز صنعت سینمایی یکی از مهمترین روش‌های انتقال پیام است، لازم و ضروری است که به چند نکته اساسی در مورد آن توجه داشته باشیم و باید با اختصاص اعتبارات به میزان کافی بر حسب نیاز و جمعیت هر استان در ساخت سالن‌های سینمایی و اکران به روز فیلم‌ها در نظر گرفته شود.



عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با تاکید به ورود بخش خصوصی برای رونق حوزه فرهنگی در استان‌های مختلف، گفت:محرومیت بسیاری از استان‌ها از کالاهای فرهنگی کشور از سینما گرفته تا کتابخانه می‌تواند با ورود بخش خصوصی تا حدود بسیار زیادی رفع شود، این موضوع می‌تواند ناعدالتی فرهنگی را در کشور از بین ببرد، به فرض مثال اگر در شهر گرگان بخش خصوصی برای ساخت سالن سینمایی ورود کند نه تنها موجب رونق صنعت سینمایی کشور خواهد شد بلکه اشتغالزایی را هم به همراه خواهد داشت بی تردید این مسئله در کیفیت عملکرد صنعت سینمایی کشور موثر خواهد بود.



منتظری بهره گیری از سایر مراکز فرهنگی غیر فعال برخی از استان‌ها را موجب تقویت صنعت سینمایی کشور دانست و گفت: بهره‌گیری از سالن‌های شهرداری، سالن‌های همایش و سایر مراکز فرهنگی و هنری می‌تواند رونق فرهنگی و به ویژه صنعت سینمایی کشور را به همراه داشته باشد، با این اقدام می‌توان عدالت فرهنگی را در سایر استان‌ها فراهم کرد.



وی در ادامه مطرح کرد: مردم انتظار دارند استانداردهای فرهنگی از سوی نهادهای دولتی و بخش خصوصی را مشاهده کنند، به فرض مثال اگر سالن سینما در استان‌ها احداث می‌شود چرا از استانداردهای لازم پیروی نمی‌کنند، توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی در استان‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد.



عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: با تلاش اعضای کمیسیون تلفیق به کمبود منابع فرهنگی در استان‌ها به صورت ویژه توجه شد و همچنین سهم اعتبارات فرهنگی هر استان از جمله موضوعاتی است که باید در فصل بندی بودجه‌ای به شکل خاص دیده شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 367583
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار