خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/31 - 15:00
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نوباوه وطن:

با وجود نفوذ دشمن در سینمای ایران حرکت این هنر مثبت است

نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:برنامه ریزی دشمنان در قالب سناریو و مسائل سینمایی از موضوعات بدیهی است، آنان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به اهداف خود برسند، اما حرکت سینمای ایران مثبت و رو به پیشرفت بوده است.

بیژن نوباوه وطن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد حمایت مجلس از هنرمندان عرصه فیلم و سینما گفت: یکی از سیاست‌های کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم  حمایت از هنر و هنرمندان است. امروزه سینما یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در شکل گیری جامعه است، زیرا در دنیا برای صدور ایدئولوژی انقلاب، حرفی برای گفتن دارد و جایگاهی اجتناب ناپذیر که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: رشد و توسعه سینمای ایران و ظهور آن در عرصه بین المللی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری  نمود داشته است، تولید فیلم‌های که به سهم خود نه تنها موجب رضایت مخاطب داخلی است بلکه در عرصه جهانی چنان تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی را به منصه ظهور رسانده که با نام آن فیلم و سریال پرچم ایران به اهتزاز در آمده است، توسعه سینما در ایران با  اکران  بیش از ۱۰۰ فیلم در کشورهای مختلف دارای ارزش است، البته  برخی از مواقع با فراز و نشیب های مختلف مثل دوران دفاع مقدس روبرو بوده و مسائل متفاوتی را تجربه کرده است اما در حال حاضر سینمای ایران در دنیا شناخته شده و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.



نفوذ دشمنان در عرصه سینما با سناریو بدیهی است



وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی دشمنان برای نفوذ در سینمای کشور در قالب سناریوها و مسائل مختلف سینمایی از موضوعات بدیهی است، آنان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به اهداف خود برسند، اما حرکت سینمای ایران مثبت و رو به پیشرفت بوده است. سریال‌هایی و فیلم‌های سینمایی مانند حضرت یوسف(ع) و فیلم حضرت محمد (ص)، سریال امام علی(ع) و … نشان از حمایت ایدئولوژی جمهوری اسلامی در عرصه هنر است .



سیاسی نگری را از سینما دور کنید



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: بودجه‌های قابل توجهی در اختیار سینماگران قرار گرفته که  قابل مقایسه با هنرهای دیگر نیست، باید سیاسی نگری را از سینما دور کنیم برای رسیدن به این مهم باید از محکم کردن پایه‌ها شروع کرده، به فرض مثال برای معاونت سینمایی وزارت ارشاد فردی هنرمند برگزیده شود که با سینما بیگانه نباشد تا در جهت خدمت به فضای عمومی و منافع ملی کشور مانند فرهنگ ملی، آداب و رسوم،اخلاق اجتماعی و فرهنگ ملی گرایی در کشور گام  بردارد.



نوباوه ادامه داد: کشورهایی مانند کره جنوبی و انگلیس در حدود ۱۵ سال است که  سرمایه گذاری بسیاری در خصوص فرهنگ ملی خود کرده‌اند، در این خصوص  سریال‌هایی ساخته‌اند و حتی در برخی موارد اغراق هم صورت گرفته است، فراموش نکنیم سلاح سینما در سطح ملی و بین المللی بسیار برنده است.



قلم نویسندگان و دوربین کارگردانان در سایه ای حرکت کرده و امتیازات و محسنات جامعه را در حاشیه گذاشته و مشکلات و مسائل اجتماعی را پررنگ کرده‌اند که این مسئله مورد وثوق هنرمندان خارج از کشور شده و سعی در  ناموفق نشان دادن تفکر انقلابی ما داشتند



نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در سال‌های اخیر نگاه ما در مورد ساخت فیلم  نگاهی اجتماعی و داخلی بوده و بیشتر به سیاه نمایی سینما توجه شده و قلم  نویسندگان و دوربین کارگردانان بیشتر در سایه ای حرکت کرده که  امتیازات و محسنات جامعه را در حاشیه گذاشته و مشکلات و مسائل جتماعی پررنگ کرده‌اند که این مسئله مورد وثوق هنرمندان خارج از کشور شده و امروزه سعی در ناموفق نشان دادن تفکر انقلابی ما داشتند.



وی اظهار کرد: در حال حاضر که VODها رونق گرفته اند اما سینماها جایگاه خود را همچون قبل حفظ کرده‌اند. به فرض مثال با رونق فضای مجازی در بین مردم کتاب جایگاه و مخاطبان خود را از دست نداد، باید نگاهی تازه به این هنر داشته باشیم تا هنرمندان ارزشی و کسانی که در سینما پیشکسوت هستند بیشتر در این عرصه حضور یابند.



بیشتر بخوانید:





نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت مجلس از وزارت ارشاد و جامعه هنری حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، از بیمه هنرمندان گرفته تا تخصیص بودجه برای ساخت سریال‌های فاخری مانند سریال حضرت موسی(ع) توسط حاتمی‌کیا ، ملک سلیمان و سریال پوریای ولی توسط آقای جوزانی در صدا و سیما و… از جمله حمایت‌های است که در قالب بودجه بیشتر خود را بیشتر نشان داده است، بدون شک چنین حمایت‌های از طرف مجلس ادامه دار خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 323574
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار