خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/30 - 17:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
لاجوردی به مناسبت روز ملی جمعیت مطرح کرد:

با اجرای قانون جوانی جمعیت نرخ باروری در 15 استان کشور روند افزایشی داشته‌ است

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالمندی ایران تبعات گرانی برای کشور به دنبال دارد، گفت: طبق گزارش سازمان ثبت احوال در ۱۵ استان کشور نرخ باروری افزایش داشته و این در حالیست که تاکنون ۵۰درصد قانون اجرایی شده است.

لاجوردی

زهره سادات لاجوردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به مناسبت روز جهانی جمعیت، گفت: سرکوب جمعیت کشور طی سال‌های طولانی از طریق برنامه‌های غیرکارشناسانه و البته هدفمند! ایران را با بحران جمعیتی در سال‌های نه چندان دور مواجه ساخته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالمندی ایران تبعات گرانی برای کشور به دنبال دارد، افزود: پیری جمعیت به خودی خود دارای عواقب دهشتناکی، در عرصه‌های مختلف مانند اقتصاد، امنیت، سلامت، فرهنگ و... است؛ کابوس تلخ نرخ کاهش جمعیت ایران با هشدار رهبر معظم انقلاب از خواب پرید و در الویت قرار گرفتن موضوع جمعیت در مجلس یازدهم توسط کمیسیون فرهنگی و سپس کمیسیون مشترک، منجربه تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون با گذشت کمتر از سه سال از تاریخ ابلاغ و اجرای آزمایشی این قانون، اعطای تسهیلات مختلف مانند ازدواج، فرزندآوری و خانه‌دارشدن آسان، پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی درمان ناباروری، مشاوره رایگان زوجین، پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین، پاسداشت کرامت مادری و به طرق دیگر مندرج در قانون، آمارها از اخبار مطلوبی در حوزه خانواده و جمعیت ازقبیل کاهش نرخ طلاق و کاهش شیب نزول جمعیتی حکایت دارد.

لاجوردی در ادامه اظهار داشت: طبق گزارش سازمان ثبت احوال در ۱۵ استان کشور نرخ باروری افزایش داشته و این در حالیست که تاکنون ۵۰درصد قانون اجرایی شده است.لذا، قانون جوانی جمعیت برنامه جامعی است که در صورت اجرای دقیق و کامل، کشور را از قرار گرفتن در چاله جمعیتی نجات خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن گرامیداشت روز ملی جمعیت یادآور شد: روز ملی جمعیت مصادف با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب، فرصت مناسبی برای بررسی میزان‌ پیشرفت و اثربخشی این قانون در بخش‌های مختلف جامعه، سنجش مقایسه اثر وضعی هریک از مفاد قانون در پیشبرد اهداف مدنظر، بررسی میزان‌ انجام تکالیف دستگاه‌های ذیربط و سایر سنجه‌هایی است که پیمودن راه صعب عبور از بحران جمعیتی کشور را هموار می‌سازد./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 378683
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار