خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/08 - 14:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
برای معلمانی که لایق‌ بیش از این‌ها هستند؛

این راه ادامه دارد...

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در یادداشتی با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی معلمان در مجلس یازدهم تأکید کرد که اعتقاد دارم اگر ادوار مجلس شورای اسلامی از بدو انقلاب تا همین دوره را بررسی کنیم، دوره یازدهم موثرترین دوره برای ارتقا جایگاه معلمان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در یادداشتی به نحوه تصویب قانون رتبه بندی معلمان و ابعاد آن اشاره کرد. متن این یادداشت به شرح ذیل است:  

البته نه به خاطر اینکه بنده در این ۴ سال در راس کمیسیون آموزش بودم، بلکه به خاطر فهم مشترک و اهتمامی که اغلب نمایندگان برای تحقق آرزوهای دیرین فرهنگیان و معلمان داشتند.

نمونه این اهتمام، تصویب طرح تاریخی رتبه‌بندی معلمان بود. طرحی که از دو جنبه دستاوردهای خوبی برای این قشر زحمت‌کش و فرهیخته داشت.

اول اینکه با هم‌تراز کردن رتبه معلمان با اساتید دانشگاه، بار دیگر جایگاه اجتماعی و علمی این عزیزان برای جامعه ملموس‌تر شد و از طرفی، انگیزه بین معلمان برای ارتقا رتبه و درجه خود افزایش یافت.

روی دیگر این قانون، ناظر بر جنبه معیشتی و اقتصادی معلمان است. همه ما می‌دانیم که پیش از این، اغلب معلمان و فرهنگیان، به رغم زحمات فراوانی که متحمل می‌شوند و جایگاه حساس و کلیدی که در آینده کشور دارند، از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نبودند. به همین خاطر اغلب معلمان یا به سراغ شغل دوم می‌رفتند و یا با انتقالی‌گرفتن به سایر ادارات، به فکر ارتقا حقوق و مزایای خود بودند.

در قانون رتبه‌بندی معلمان، حقوق همه عزیزان نسبتا افزایش یافت و برخی از گره‌های قانونی که برای احقاق حقوق ذاتی این عزیزان برطرف شد.

همین موضوع باعث شد تعدادی از معلمانی که در سایر ادارات مشغول ادامه خدمت بودند، دوباره به کلاس‌های درس برگردند و با افتخار، شغل شریف معلمی را ادامه دهند.

با همه این اوصاف، همچنان اعتقاد من این است که معلمان، همچنان به جایگاه واقعی خود چه از نظر اجتماعی و اداری و چه از نظر اقتصادی و معیشتی نرسیده‌اند و هنوز نواقص و کاستی‌های فراوانی احساس می‌شود.

همه شما می‌دانید که بنده در ۳ دوره حضور خود در مجلس شورای اسلامی، همواره به عنوان فردی پیگیر و مطالبه‎‌گر، رویکرد مشخصی داشتم و در نظر دارم اگر با عنایت خداوند متعال و با لطف بی‌کران مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس دوازدهم راه یابم، راه پرشکوه و مقدسی را که برای معلمان آغاز کرده‌ایم، پرقدرت‌تر از گذشته ادامه دهم.

علیرضا منادی سفیدان
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس/

پایان پیام

  • کد خبر : 377691
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار