خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/10 - 18:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

ایجاد طرحی مشترک برای اقتصاد هنر در کمیسیون فرهنگی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ایجاد طرحی مشترک برای اقتصاد هنر به عنوان طرح اساسی در کمیسیون فرهنگی در نشست امروز خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه امروز(یکشنبه،10 بهمن ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز اعضاى کمیسیون فرهنگى به منظور تجلیل و تکریم از سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته برگزار شد.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: تیم کاراته کشورمان با حضور در مسابقات آسیایی با کسب ٣٥ مدال مقام اول را کسب کرد، این تیم با وجود حضور تیم‌هایی همچون ژاپن و چین توانست افتخار بزرگی بدست آورد و  تجلیل و تکریم از این ورزشکاران در همین راستا صورت گرفت.



وی در ادامه تاکید کرد: در بخش دیگر نشست امروز تعدادی از هنرمندان صاحب نام همچون مجیدمجیدی، علی نصیریان، محمدعلی رجبی رییس تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی و بهمن نامور رییس فرهنگستان هنر مهمان کمیسیون فرهنگی بودند که در ابتدا رییس فرهنگستان هنر گزارشى از برنامه‌ها و مشکلات این فرهنگستان ارائه کرد.



وى افزود:‌ رئیس و معاونان فرهنگستان هنر عنوان کردند که هنر مهم‌ترین عامل رشد فرهنگ و همین‌طور رشد جامعه اسلامی ما است. همچنین نمایندگان آمادگی کمیسیون فرهنگی را برای پیشبرد اهداف فرهنگی فرهنگستان هنر اعلام کردند. 



منتظری تصریح کرد: مقرر گردید کار گروهی متشکل از فرهنگستان هنر و اعضاى کمیسیون تشکیل شود تا فعالیت‌های مشاوره‌ای در راستای قانونگذاری، سیاستگذاری و بخصوص مشاوره در تنقیح قوانین در حوزه هنر مورد بررسی قرار بگیرد و قوانین مزاحم در این راستا به کمیسیون معرفی شود.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان نشست ایجاد طرحی مشترک برای اقتصاد هنر به عنوان طرح اساسی در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این جلسات به صورت مداوم تداوم داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 336626
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار