خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/01 - 00:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

اهتمام کمیسیون آموزش برای جبران کمبودهای استان گیلان در حوزه آموزش و دانش بنیان‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهتمام کمیسیون برای جبران کمبودها و نیازهای آموزشی و تحقیقاتی استان گیلان، از ایستادگی تمام قد این کمیسیون برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داد و گفت: بودجه لازم برای اجرای رتبه‌بندی باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات فناوری مجلس در حاشیه سفر اعضای این کمیسیون به استان گیلان،  با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون به استان گیلان، گفت: نظارت میدانی کمیسیون آموزش در دو حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش بود که در هر دو بخش تصمیمات بسیار خوبی در راستای پیشرفت استان داشتیم.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تقویت هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان و همچنین توسعه اقتصاد آموزش و پرورش را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و رفع کمبودهای بخش آموزش و پرورش گیلان آماده کمک و همکاری‌های لازم هستیم.



حاجی‌پور تلاش‌های بسیار ‌زیاد و اهتمام ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در به ثمر نشستن طرح رتبه‌بندی را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ دولت و مجلس هر دو برای عملیاتی ساختن رتبه‌بندی فرهنگیان عزم خوبی دارد.



وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تنگناها و مضایق اعتباری دولت در سال 1400 و احیانا سال آینده، چه تضمینی برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان وجود دارد هم ابراز داشت: تا پایان سال یکسری اعتبارات آموزش و پرورش را در اختیار داریم و سعی می‌کنیم بودجه لازم برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان را از آن محل تامین نماییم.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تخصیص اعتبار و بودجه برای اجرای رتبه‌بندی در سال 1400 و 1401 توسط دولت و با پیگیری‌های نمایندگان و اعضای این کمیسیون خبر داد و یادآور شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی تمام قد ایستاده است.



حاجی‌پور مشخص شدن جایگاه معلمان، احترام به منزلت و تکریم آنان را از جمله فواید و کارکردهای اجرای رتبه‌بندی ذکر کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی سال‌ها به شکل راکد مانده بود و با ورود مجلس و فشارهایی که از سوی نمایندگان وارد آمد نهایتا دولت قبل، لایحه آن را تهیه و تقدیم مجلس کرد.



 وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشکالاتی که در رتبه‌بندی فرهنگیان اعلام شده بود را بلافاصله پس از تشکیل جلسه حل و فصل کرد افزود: دو مشکلی که برای رتبه‌بندی اعلام شده بود توسط کمیسیون مورد بازنگری قرار گرفت و لایحه آن مجدد بارگذاری شد.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حساسیت بسیار بالای نمایندگان عضو این کمیسیون برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر رتبه‌بندی فرهنگیان سخن گفت و تصریح کرد: مجلس قانون را به شکلی موظف کرده که نه‌تنها این دولت بلکه تمام دولت‌ها باید نسبت به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اقدام کنند.



حاجی‌پور با تاکید بر اینکه بودجه رتبه‌بندی هر طور که شده باید تامین شود و مشکلی در این حوزه وجود ندارد اظهار داشت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم گام کوچکی در راستای جبران زحمات و تلاش‌های فرهنگیان و معلمان عزیز کشورمان برداریم./

پایان پیام

  • کد خبر : 329651
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار