خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/24 - 13:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی خبر داد

انتقاد کمیسیون آموزش از برخی بندهای بودجه‌‎ای مربوط به آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش، از انتقاد اعضای کمیسیون نسبت به برخی بندهای در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده برای آموزش و پرورش خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست امروز(دوشنبه 24 آذر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: دستور کار نخست امروز کمیسیون بررسی بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و ... بود که نمایندگان سئوالات و مباحث مختلفی را در این رابطه مطرح کردند.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی حوزه‌ها در بودجه آموزش و پرورش رشد داشته و برخی دیگر هیچ افزایشی نداشته است،  گفت: برای مثال در حوزه مسائل تربیتی هیچ رشدی در بودجه آموزش و پرورش وجود نداشته است. همچنین  به بودجه اختصاصی برای صندوق مدارس غیرانتفاعی اعتراضاتی از جانب نمایندگان مطرح شد.



وی یادآور شد: درباره بودجه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز دولت هیچ سهمی را از خود در این حوزه پیش بینی نکرده بود که نمایندگان نسبت به این موضوع نیز اعتراض داشتند. همچنین بودجه سرانه مدارس نیز به میزانی که مد نظر اعضای کمیسیون و مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود، بودجه در نظر گرفته نشده است.



فلاحی اضافه کرد: دستور بعدی کمیسیون، بررسی بودجه آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان مربوطه در این حوزه بود که نمایندگان از گزارش ارائه شده در این حوزه و بودجه اختصاصی به آن ابراز رضایت کردند.



پبشنهاد تغییر ردیف اعتباری جامعه المصطفی(ع) العالمیه از بودجه فرهنگی به آموزش



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: بررسی بودجه جامعه المصطفی(ع) العالمیه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور رئیس و معاونان جامعه المصطفی(ع) العالمیه دستور بعدی کمیسیون بود که با توجه به بودجه ناچیز در نظر گرفته شده با توجه به فعالیت‌های بین اللملی این نهاد دانشگاهی، پیشنهاد شد ردیف اختصاصی برای این نهاد  از فرهنگی به آموزشی تغییر یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309922
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار