در جریان بررسی «طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش» مطرح شد؛
انتقاد کمیته آموزش و پرورش از نبود آمار دقیق نیاز معلم در کشور
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس در تشریح نشست این کمیته که با دستور کار طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: نبود آمار دقیق نیاز به معلم در آموزش و پرورش یکی از مشکلات جدی نظام آموزشی کشور است.
مهدی اسماعیلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست امروز (چهارشنبه ۱۹ خرداد) کمیته آموزش و پرورش، عنوان کرد: در نشست امروز کمیته آموزش و پرورش به بررسی طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولانی از سازمان امور استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس پرداخت.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته وارد جزئیات شده و مباحث مهمی در کمیته مطرح است، گفت: یکی از مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن درگیر است، نبود آمار دقیق از نیاز خود به معلم است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید از طریق سامانه بکفا (سامانه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش) نیاز خود را تعریف و به کمیته آموزش و پرورش ارائه دهد. لذا مقرر شد آموزش و پرورش نیاز حقیقی خود را به تفکیک جنسیت، دوره تحصیلی و گروه های شغلی به کمیته ارائه دهد.
اسماعیلی تأکید کرد: رفع دغدغه همه معلمان شاغل در آموزش و پرورش مد نظر نمایندگان و اعضای کمیته آموزش و پرورش و گردآورندگان طرح است تا یک بار برای همیشه این معضلات برطرف شود. با توجه به اینکه در مجموعه آموزش و پرورش معلمانی با عنوان مختلفی از جمله حق التدریس، خرید خدمت، مربی پیش دبستانی، آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند، کار کمیته آموزش و پرورش برای جمع بندی این گروهها بسیار دشوار است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: برای اینکه حقی از معلمان تضییع نشود، این عزیزان باید به ما فرصت دهند تا در فضایی کارشناسی طرح را مورد بررسی قرار دهیم و همه جوانب را برای تدوین یک قانون دقیق و کامل به کار ببندیم./
پایان پیام