خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/30 - 12:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

انتقاد شدید کمیسیون آموزش درباره بند مربوط به سند 2030 در لایحه بودجه 1400

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از وجود بندی برای اجرای سند 2030 در مبانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه سالانه دستگاه‌های اجرایی بودجه سال 1400 کل کشور خبر داد و نسبت به آن انتقاد جدی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران درباره وجود بندهایی در بودجه مبنی بر اجرای سند 2030، توضیح داد: در صفحه 453 جلد دوم از «مبانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برنامه سالانه دستگاههای اجرایی بودجه سال 1400 کل کشور» دو بند با عنوان «مشارکت فعال در اجرای برنامه ها و تعهدات جهانی به ویژه اهداف توسعه پایدار و آموزش 2030»  و «مشارکت فعال با سازمان های جهانی ومنطقه ای» قید شده است.



 











جدول


 



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:نمایندگان به محض اینکه متوجه وجود چنین بندی در لایحه بودجه 1400 شدند, واکنش نشان دادند و حتی در نشست علنی امروز آقای نقدعلی نیز صراحتا به رئیس جمهور تذکر داد.



فلاحی تاکید کرد: با توجه به اینکه این بندها خلاف صریح بیانات رهبر معظم انقلاب است و دولت با این اقدام به نوعی تقابل با تاکیدات رهبر معظم انقلاب داشته تصمیم بر این شد که حتما به این دلیل هم که شده به کلیات بودجه رأی مخالف دهیم.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: قطعا کمیسیون آموزش نیز به این موضوع ورود خواهد کرد و اجازه بروز برخی رفتارهای غرب زده در سیستم آموزشی کشور را نخواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 310365
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار