خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 14:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

انتظار داریم وزیر پیشنهادی برای چالش‌‎های آموزش و پرورش برنامه داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه املاک و دارایی بسیاری در آموزش و پرورش بلااستفاده مانده که باید تعیین تکلیف شود، گفت: با تعیین تکلیف این دارایی‌ها، آموزش و پرورش به خوبی قادر به اداره خود خواهد بود و انتظار داریم وزیر پیشنهادی برای چالش‌‎های آموزش و پرورش برنامه داشته باشد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به معرفی یوسف نوری گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش، ضمن برشمردن اولویت‌‎های وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: انتظار داریم وزیر معرفی شده جدید آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت‌‎های پنهان این وزارتخانه برنامه داشته باشد تا بتوانیم به او رأی اعتماد دهیم.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید این اقتدار را داشته باشد که بتواند با اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح املاک و دارایی‌های این وزارتخانه را تبدیل به احسن کند، افزود: بسیاری از این املاک با تهاتر و فروش می‌تواند مشکلات عدیده آموزش و پرورش را حل کند.



وی تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان را یکی دیگر از اولویت‌های امروز آموزش و پرورش دانست که وزیر پیشنهادی جدید باید برای آن برنامه داشته باشد و گفت: معیشت معلمان یکی از موضوعات اساسی است که انتظار داریم، دولت نیز نسبت به آن دغدغه مند باشد و با اجرای درست و دقیق رتبه بندی بتوانیم بخشی از تحول مد نظر در آموزش و پرورش را محقق کنیم.



این نماینده مردم در مجلس، یکی دیگر از موضوعات مهم و مورد مطالبه از سوی معلمان را اصلاح روند اداره صندوق ذخیره فرهنگیان دانست و تصریح کرد: متأسفانه با وجود صراحت قانون، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز بعد از گذشت 4 ماه اصلاح نشده است.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: کمیسیون آموزش در حال بررسی برنامه، سوابق و کارنامه گزینه معرفی شده بوده و پس از اتمام بررسی‎ها در قالب رأی گزارش خود را به صحن ارائه خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331686
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار