خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/03 - 09:10
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی:

امکان «تک ماده» شدن چهار درس امتحان نهایی تاسف بار و سلیقه‌ای است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابزار تاسف مبنی بر فراهم شدن شرایط استفاده از «تک ماده» برای چهار درس امتحان نهایی، گفت: مسئولان و متولیان امر به جای فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای کیفی سازی آموزش شرایط فرار رو به جلو را پیش بینی و بحث چهار ماده کردن تبصره‌های قبولی را مطرح کرده‌اند.

دانش اموزان

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره امکان استفاده دانش آموزان از تک ماده در ۴ درس امتحانات نهایی، گفت:  باید دو مبحث کمی و کیفی آموزش را در تعلیم و تربیت را مد نظر قرار دهیم که هر دو نیازمند تغییر و تحول است، با توجه به توسعه یافتگی و پیشرفتی که جهان با آن روبرو است باید مسئولان به بالا بردن کمیت و کیفیت آموزش سفارش شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هوش مصنوعی یکی از پدیده‌های عرصه نوین است که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده، افزود: با تغییراتی که در جهان شاهد آن هستیم باید بپذیریم که نظام آموزشی کشور نیازمند کیفی سازی محتوا و شیوه درست انتقال مفاهیم آموزشی است.

اسماعیلی با ابزار تاسف مبنی بر فراهم شدن شرایط استفاده از «تک ماده» برای چهار درس امتحان نهایی، اظهار داشت: مسئولان و متولیان امر به جای فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای کیفی سازی آموزش شرایط فرار رو به جلو را پیش بینی و بحث چهار ماده کردن تبصره های قبولی را مطرح کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای با اشاره به ضرورت بالا بردن کیفیت آموزش در کشور، اظهار داشت: سیستم آموزشی کشور باید به سمت بالا بردن کیفیت آموزش به واسطه ساختن گرایی پیش رود، امروز نه تنها «تک ماده» بودن امتحانات بلکه «چهار ماده» بودن دروس امتحانات نهایی پیشنهاد می‌شود که مغایرت کامل با ساختن گرایی آموزش دارد، از شورای عالی آموزش و پرورش انتظار می‌رود نگذارند برخی از تصمیمات سلیقه‌ای و به دور از منطق کارشناسی نظام آموزشی کشور را مختل کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در تحلیل انتشار اخباری مبنی بر استفاده از «تک ماده» برای چهار درس امتحان نهایی، گفت: انتشار چنین اخباری آثار تخریبی در کاهش انگیزه معلمان و دانش آموزان برای کیفیت بخشی نظام آموزشی کشور را به دنبال دارد.

اسماعیلی با تاکید بر خودداری تیم آموزشی کشور از اتخاذ تصمیمات سلیقه‌ای و پیشگیری از ضربه‌های سنگین به سیستم آموزشی کشور، یادآور شد: پیشنهادات سلیقه‌ای همچون استفاده از «تک ماده» برای چهار درس امتحان نهایی بدون در نظر گرفتن اقتضائات و زیر ساخت‌های تعلیم و تربیت کشور تبعات گرانی دارد که نوعی بازی کردن با احساسات کشور است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور باید تصمیمات منطقی در سیستم آموزشی کشور اتخاذ کند و سند تحول آموزش به دنبال کیفیت بخشی و توجه به محتوای کمی با هدف رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است، که باید زمینه این مهم در سیستم آموزشی کشور فراهم شود، بی تردید چنین تصمیماتی خلاف سند تحول آموزش خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بی تردید اداره کشور در دست نسل‌های امروزی و فردا خواهد بود، قطعا دانش آموزان امروز و فردا باید فرهیخته توام با آگاهی باشند، اگر نسل امروز بدون کیفیت در بخشی از آموزش ارتقاء پایه داشته باشند حتما در نظام توسعه و پیشرفت کشور اختلالاتی ایجاد می‌شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ایران جزو کشورهای سرآمد در توسعه علوم مختلف است، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای برتر دنیا در تولید علوم مختلف محسوب می‌شود نباید چنین جایگاهی را در سطح دنیا از دست بدهیم و باید به سیستم آموزشی کشور بیش از هر مسئله‌ای بها داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گویی مطرح کردند: پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، دانش‌آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحانات نهایی با نمره ۷ به بالا از تک ماده استفاده کنند و فارغ‌التحصیل شوند. همچنین بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است./

پایان پیام

  • کد خبر : 377480
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار