خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پاک فطرت:

افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی در راستای تحقق عدالت آموزشی است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار ارتقای جایگاه و حقوق معلمان مدارس غیردولتی شد و گفت: این موضوع در نشست با وزیر آموزش و پرورش نیز بیان شده است. قطعا ارتقای حقوق و شأن و منزلت مدارس غیردولتی در راستای تحقق موضوع عدالت آموزشی خواهد بود.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت ارتقای شأن و جایگاه معلمان مدارس غیردولتی، گفت: متاسفانه چند سالی است که به وزارت آموزش و پرورش بی‌توجهی شده است، اگر خواستار تعلیم و تربیت مناسب به فرزندان خود هستیم باید وضعیت معلمان را بهبود ببخشیم.



وی با بیان اینکه وضعیت معلمان مدارس غیر انتفاعی از موضوعات مطرح شده اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش بود، ادامه داد: به طور متوسط حدود ۱۲ الی ۱۵درصد مدارس کشور غیر انتفاعی است که در بعضی از نواحی شهری مانند تهران، ناحیه یک شیراز حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی به تحصیل مشغول هستند.



حقوق معلمان مدارس غیردولتی با معلمان دولتی برابر شود



پاک فطرت با بیان اینکه دولت و وزارت آموزش باید نظارت دقیق بر مدارس غیر انتفاعی داشته باشند، تصریح کرد: در این شرایط نیاز است تا مسئولان به دنبال حق و حقوق معلمان غیر انتفاعی باشند و میزان حقوق معلم غیر انتفاعی نباید کمتر از معلم دولتی باشد و میزان حقوق تمام معلمان باید در یک سطح باشد، قطعا این  موضوع در راستای عدالت آموزشی است.



نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه حقوق برخی از معلمان در مدارس غیر انتفاعی بسیار پایین است، افزود: بعضی از معلمان غیر انتفاعی در طول سال هم به صورت کامل تحت پوشش بیمه نیستند که این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: البته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری طرحی در زمینه ساماندهی مدارس غیردولتی در نوبت رسیدگی صحن دارد که انتظار داریم هیأت رئیسه مجلس این طرح مهم را پس از اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه در دستور کمار صحن علنی مجلس قرار دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368173
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار