خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/21 - 19:44
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه در تشریح نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

افزایش تعداد بلیط‌ها برای حضور علاقه‌مندان ایرانی در جام جهانی قطر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست امروز کمیسیون متبوعش از افزایش تعداد بلیط‌ها برای حضور علاقه‌مندان ایرانی در جام جهانی قطر خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز (سه شنبه، 21تیرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در این جلسه معاون وزیر ورزش و جوانان با توجه به اقدامات این وزارتخانه در راستای جام جهانی فوتبال قطر که در آبان ماه برگزار می شود ،گزارشی را در ابعاد مختلف فرهنگی و ورزشی ارائه کرد.



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در گزارش ارائه شده  توسط معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، جای خالی پیوست فرهنگی به وضوح دیده می‌شود، تاکید معاونت وزارتخانه ورزش بر این بود که در شورای فرهنگی عمومی کشور مسئولیت اقدامات فرهنگی در حوزه جام جهانی کشور، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شده و لذا در این خصوص تاکنون  برنامه‌ای تهیه نشده است.



راستینه ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان ظرفیت‌های بی‌نظیری مانند «فدراسیون فوتبال»، «هیئت‌های ورزشی»، «سمن‌ها»، «جوانان» و «ارتباطات بین‌الملل با فدراسیون‌های جهانی» داردکه یک فرصت طلایی برای این وزارتخانه محسوب می‌شود اما متاسفانه نکته مهمی که معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز به آن اشاره کرد، این بود که عملا وزارتخانه در حوزه ‌فعالیت‌های فرهنگی درون کشور برای قبل، حین و یا بعد از مسابقات جام جهانی، برنامه مشخصی ندارد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی اعزام تماشاگران و هواداران مسابقات فوتبال در جام جهانی قطر که در ادامه این نشست مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: کمیسیون انتظار دارد، معاونت فرهنگی یک پیوست مشخص و جامعی از چگونگی فعالیت‌های فرهنگی برای هواداران، لیدرها و علاقمندان به مسابقات جام جهانی ارائه دهد اما این جزئیات را در پیوست فرهنگی شاهد نبوده‌ایم.



راستینه تاکید کرد: شرایط فدارسیون فوتبال از دیگر موضوعات مورد بررسی نشست امروز کمیسیون بود، در همین راستا با اشاره به بحث برکناری سرمربی تیم ملی و نهایی شدن نوع لباس اعضای تیم ملی در مقدمه جام جهانی تبادل نظرهایی صورت گرفت. از معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان انتظار می‌رود که هر چه سریعتر در قالب هماهنگی‌های بین فدراسیون و وزارتخانه ساز و کار سازنده‌ای را در نظر بگیرند.



وی با اشاره به اینکه انتظار داریم در اولین فرصت نسبت به ساماندهی فدراسیون و کمک به تسریع در برگزاری مجمع و انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال اقدام شود، گفت: اعضای کمیسیون از وزارت ورزش و جوانان انتظار دارند تا اقدام سریع در مورد یک برنامه جامع با پیوست‌های لازم در حوزه فرهنگی برای مسابقات جام جهانی انجام و به کمیسیون فرهنگی ارائه دهد، وزارت ورزش و جوانان باید برنامه‌ای منضبط و مستمر با دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی برای رسیدن به بیشترین بهره برداری در خصوص میزبانی علاقه‌مندان به مسابقات فوتبال از سراسر جهان، در سواحل و منطقه آزاد ایران و همچنین برای اعزام علاقمندانی که بر اساس تعداد بلیط‌های مشخص توسط فیفا اعلام می شود تلاش کنند.



وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوب معاونت فرهنگی،تلاش برای افزایش تعداد بلیط‌ها برای علاقه مندان حضور در جام جهانی بود که خوشبختانه علاوه بر سهمیه قبلی یک سهمیه جدید نیز برای حضور هواداران و علاقه مندان به فوتبال در جام جهانی فراهم شده که بزودی فدراسیون فوتبال، سازو کار فروش بلیط‌ها را اعلام خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345554
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار