اسماعیلی:
اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401 اجرای عدالت آموزشی را مدنظر قرار دهند
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 خواست تا اجرای عدالت آموزشی در قالب برخورداری تمام دانشآموزان از امکانات و تجهیزات آموزشی برابر را مد نظر قرار دهند.
مهدی اسماعیلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بیتوجهی به اجرای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور، گفت: ما همواره به دنبال این بودیم که عدالت آموزشی در کشور اجرا شود اما متاسفانه نتیجه بررسیهایی که انجام دادیم نشان میدهد این مهم در مناطق محروم به ویژه روستاها به طرز مطلوبی اجرا نشده است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی از مصادیق عدم اجرای عدالت آموزشی در کشور، ادامه داد: در زمان شیوع کرونا 3/5 میلیون نفر از دانشآموزان کشور که عمدتا از مناطق محروم و روستاها بودند به دلیل عدم دسترسی به زیرساختها نتوانستند از سامانه آموزشی شاد استفاده کنند و به همین دلیل متضرر شدند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مناطق محروم در توزیع نیروی انسانی نیز جا ماندهاند و مدلی از اجرای عدالت آموزشی که در این زمینه به دنبال آن هستیم در این مناطق اجرا نشده است، همچنین این مناطق از توزیع متناسب امکانات و تجهیزات آموزشی نیز بی بهره هستند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما در کمیسیون آموزش و پرورش همواره به دنبال این هستیم که عدالت آموزشی به عنوان یکی از برنامههای مهم ارائه شده از سوی وزیر جدید آموزش و پرورش در زمان بررسی صلاحیت وی برای اخذ رای اعتماد از مجلس به طور کامل در کل کشور اجرا شود.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هماکنون لازم است اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401 نیز اجرای عدالت آموزشی در قالب برخورداری تمام دانشآموزان از امکانات و تجهیزات آموزشی برابر را مد نظر قرار دهند و ما به عنوان نماینده مردم قطعا برای تحقق مطالبات دانشآموزان مناطق محروم تلاش خواهیم کرد./
پایان پیام