خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/16 - 17:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فلاحی در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس:

اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی تا شروع سال تحصیلی رسیدگی می‌‎شود/ افتتاح 10 هزار کلاس درس در هفته دولت

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از رسیدگی به اعتراضات معلمان تا پیش از شروع سال تحصیلی خبر داد و گفت: بر اساس توضیحات وزیر آموزش و پرورش در هفته دولت 10 هزار کلاس درس افتتاح خواهد شد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (دوشنبه 16مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه‌ آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت که با حضور سه تن از مدیران پیشکسوت آموزش و پرورش از تبریز، فارس و سیستان و بلوچستان بررسی شد.



نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست نگرانی‌ها و دغدغه‌های نمایندگان عضو به وزیر منتقل شد، گفت: بر اساس آمار ارائه شده، حدود 270 هزار اعتراض از جانب معلمان در سامانه بارگذاری شده که آموزش و پرورش به این موارد در هیأت‌‎های ممیزه رسیدگی خواهد کرد  که مسئولان آموزش و پرورش قول دادند تا آغاز سال تحصیلی به این موارد رسیدگی شود.



وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد این بود که بازنشستگان ما بیش از نیروهای جدید به کار گرفته شدند و در حالیکه تعداد دانش آموزان ما افزایش داشته است تعداد معلمان به همین میزان افزایش پیدا نکرده است. از سوی دیگر امسال نیز حدود 80 هزار معلم بازنشسته می‌‎شوند که ساماندهی نیروی انسانی باید حتما پیش از شروع سال انجام شود.



فلاحی یادآور شد: در حوزه پرورشی نیز اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده است که برای تقویت سرایدار و نیروهای خدماتی نیز باید جذب نیرو انجام شود.



وی در خصوص دانشگاه فرهنگیان، گفت: با تدابیر صورت گرفته ورودی این دانشگاه به 30 هزار معلم رسیده و در بهمن ماه نیز آزمون ورودی برای جذب دانشجویان جدید برگزار می‌شود.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین در هفته دولت 10 هزار کلاس درس جدید افتتاح می‌شود که نیاز آموزش و پرورش در این زمینه بسیار زیاد است./



پایان پیام

  • کد خبر : 366194
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار