خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/09 - 11:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی:

اعتبارات لازم برای رتبه بندی معلمان پیش بینی شده ولی نحوه اجرای آن مشخص نیست

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، بابیان‌اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان هنوز به مجلس فرستاده نشده است تاکیدکرد که سایر آزمون‌هایی که تحت این عنوان برگزار می‌شود ذیل فوق‌العاده‌های شغل و برای تعیین حقوق این قشر است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد اعتراض تعدادی از معلمان نسبت به برگزاری آزمونی تحت عنوان رتبه‌بندی معلمان در اردیبهشت ماه سال 1400 که بدون محاسبه میزان تحصیلات و سوابق کاری آنها و تنها بر اساس کسب نمره، رتبه هر کدام از معلمان را تعیین خواهد کرد، گفت: رتبه‌بندی معلمان تنها براساس لایحه‌ای که دولت تحت این عنوان تدوین کرده و در دو کمیسیون آن مصوب شده و هنوز در صحن دولت مصوب نشده و به مجلس هم ارسال نشده است، مشخص خواهد شد.



اعتبارات لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در بودجه 1400 پیش‌بینی شده است



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته اعتبارات لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در بودجه 1400 پیش‌بینی شده است و اگر مجلس آن را در زمان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه به تصویب برساند بعد از اینکه دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارسال کند بلافاصله تصویب و اجرا خواهد شد.  



وی تصریح کرد: هنوز لایحه دولت برای رتبه‌بندی معلمان بر اساس شاخص رتبه‌های پنج گانه، میزان دریافتی و نحوه محاسبه و امتیازبندی‌ها به مجلس نیامده است و تاکنون هیچ گونه تصمیمی نه در دولت و نه در مجلس برای نحوه اجرای آن در سال 1400 اتخاذ نشده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آزمونی که در اردیبهشت ماه تحت عنوان رتبه‌بندی معلمان برگزار می‌شود برای تعیین حقوق این قشر بوده و با رتبه‌بندی معلمان تفاوت دارد.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تمام آزمون‌هایی که تاکنون برای رتبه‌بندی معلمان برگزار شده جهت ترمیم حقوق این قشر از فصل دهم به عنوان فوق‌العاده های شغل بوده است، اما هنوز برای نظام رتبه‌بندی معلمان که در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است و دولت مکلف بوده لایحه آن را به مجلس تقدیم کند، تصمیمی اتخاذ نشده است./



پایان پیام  

  • کد خبر : 314913
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار