خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/04 - 09:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی واگذاری مدارس تا مراتع کشاورزی را در طرح مولد سازی تشریح کرد:

اصل ماجرای مولد سازی ضرورتی انکار ناپذیر

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در راستای فروش مدارس، جنگل‌ها و مراتع به عنوان اموال دولتی در طرح مولد سازی، گفت: اجرای طرح مولد سازی در مورد جنگل‌ها و مراتع هنوز ابهامات جدی دارد، امیدواریم مسئولان و متولیان دولتی در این راستا شفاف سازی کنند؛ در مورد مدارس، وزارتخانه عکس العمل داشته و اطلاع رسانی صورت گرفته است.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مولد سازی املاک با عنوان مدرسه، زمین جنگلی، زمین مزروعی و از این قبیل، گفت: در اصل به مولد سازی و استفاده از سرمایه‌های راکد انتقادی وارد نیست اما در شیوه اجرای مولد سازی نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته و قابل دفاع نیست، مهمترین اصل در این موضوع مصونیت قضایی است که نگرانی‌ها و شائبه‌های جدی را به دنبال داشته است.



اصل ماجرای مولد سازی ضرورت انکار ناپذیر است



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند در مجلس ادامه داد: اگر قرار به اجرای مولدسازی است باید از کانال مجلس عبور می‌کرد، اما فارغ از تمام انتقادها اصل ماجرا یک ضرورت انکار ناپذیر است، یعنی استفاده از سرمایه‌های راکدی که مدتها است بلا استفاده باقی مانده‌اند برای بازگرداندن آنها به چرخه بهره برداری مولد سازی می‌تواند یک فرصت باشد.











مولد سازی مدارس


سعیدی در مورد نگرانی خیرین مدرسه ساز در راستای مولد سازی مدارس، تاکید کرد: بسیاری از خیرین مدرسه به اجرایی شدن این طرح با هدف قرار گرفتن مدارسی که توسط خیرین ساخته شده‌اند انتقادهای داشتند، با پیگیری‌های صورت گرفته از جامعه خیرین مدرسه و وزارتخانه آموزش و پرورش به صورت کلی این مسئله را تکذیب کردند در طی چند روز گذشته، دبیرخانه اجرای مولد سازی املاک مازاد وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کردند "هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی‌­ساز نباشد اساساً نمی‌­تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد." با تمام این تفاسیر امیدواریم خیرین مدرسه ساز نگرانی این مسئله را نداشته باشند.



 مولد سازی نگرانی‌های برای خیرین مدرسه ساز به همراه داشته است



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: عمده مسئولیت نوسازی مدارس بر دوش خیرین مدرسه ساز در مناطق محروم است، در نظر داشته باشیم استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان از استان‌های محروم کشور هستند با مطرح شدن این موضوع بسیاری از خیرین مدرسه ساز نگران شده‌اند و به کرات پیگیر این موضوع هستند ما به آنها اطمینان می‌دهیم، چنین مسئله‌ای اتفاق نخواهد افتاد؛ اگر این مسئله‌ رخ دهد خیرین مدرسه ساز دیگر اقدامی در راستای مدرسه سازی در مناطق محروم نخواهند داشت. 











مولد سازی جنگلها


عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در راستای فروش جنگل‌ها و مراتع به عنوان اموال دولتی در طرح مولد سازی، یادآور شد: اجرای طرح مولد سازی در مورد جنگل‌ها و مراتع هنوز ابهامات جدی دارد، امیدواریم مسئولان و متولیان دولتی در این راستا شفاف سازی کنند؛ بی تردید بخشی از سرمایه‌های کشور همچون منابع طبیعی متعلق به نسل‌های آینده است.



 ابهاماتی در فروش جنگل‌ها و مراتع وجود دارد



وی ادامه داد: بر مبنای تعاریف توسعه پایدار باید تبعات اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی آن مورد بررسی قرار بگیرد که تاکنون شفاف سازی صورت نگرفته است اما در مورد مدارس، وزارتخانه عکس العمل داشته و اطلاع رسانی صورت گرفته است.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: براساس قانون اساسی جنگل‌ها و مراتع جزو اموال عمومی هستند نگرانی‌های جدی در این راستا وجود دارد، مسئولان در منابع طبیعی از جمله سازمان محیط زیست باید نسبت به این مسئله عکس العمل داشته و این موضوع را شفاف سازی کنند که امیدواریم دولت با مطرح کردن جزئیات موضوع دامنه‌ شائبه‌های مولدسازی را برای مردم روشن کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357654
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم