خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 11:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه:

اصرار مسئولان فدارسیون فوتبال برای تغییر اساسنامه منطق ندارد

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اصرار مسئولان فدراسیون فوتبال برای تغییر اساسنامه منطق ندارد، گفت: اگر طبق خواسته مسئولان فدراسیون فوتبال، فدراسیون از یک نهاد عمومی غیردولتی به یک مؤسسه غیرانتفاعی خصوصی تبدیل شود، فدراسیون دیگر نمی‌‎تواند از کمک‌های دولتی بهره مند شود.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اصرار مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر تغییر اساسنامه فدراسیون‌‎های ورزشی، گفت: در حال حاضر فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی است که هر ساله در قالب ردیف‌های بودجه، اعتباراتی را از دولت در قلب لایحه بودجه اخذ می‌کند.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر تمامی زیرساخت‌‎های فدراسیون فوتبال دولتی بوده که امروز مورد استفاده فدراسیون فوتبال نیز قرار می‌‎گیرد، در چنین شرایطی اصرار بر اینکه این اساسنامه تغییر کند و فدراسیون فوتبال تبدیل به یک مؤسسه غیرانتفاعی خصوصی شود موجب مواجهه با یک پارادوکس قانونی می‌شود.



راستینه تأکید کرد: قانون صراحت دارد زمانی می‌توانید از اعتبارات دولتی استفاده کنید که یا مؤسسه و شرکت دولتی باشید یا نهاد عمومی غیر دولتی؛ اما اگر مؤسسه غیرانتفاعی خصوصی باشید، امکان اختصاص اعتبارات دولتی وجود نخواهد داشت و در قانون چنین تعریفی وجود ندارد.



وی یادآور شد: آقایان فدراسیون فوتبال بی آنکه به این نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشند، بر مسئله خصوصی شدن اصرار می‌ورزند، اما اگر ما در مجلس بتوانیم یک نهاد خصوصی مستقل و بودجه بگیر از دولت تعریف کنیم که ورزش کشور را دچار آسیب نکند، حتما حمایت خواهیم کرد.



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بنابراین موضوع کاملا واضح است؛ اینکه آقایان فدراسیون فوتبال هیچ توجهی به این مسئله ندارند، جای سئوال اساسی دارد و باید این سئوال مهم از مسئولان فدراسیون باید طرح شود که به چه دلیلی بر روی این موضوع اصرار می‌‎ورزند.



وی یادآو شد: مسئولان فدراسیون فوتبال در حالی روی این موضوع اصرار می‌ورزند که لایحه شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت قبلی به مجلس ارائه شد و حتی یک سال هم از اجرای آن نمی‌گذرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 333903
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار