خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/20 - 13:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
احمدی سنگری تشریح کرد

استفساریه‌ای برای ارتقای امنیت روان دانشجو

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آمورزش، تحقیقات و فناوری در مجلس با تشریح طرح استفساریه ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری که به تأیید شورای نگهبان رسید، گفت: این طرح پایانی بر سوء استفاده‌های احتمالی خواهد بود.

محمدرضا احمدی سنگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تأیید طرح استفساریه ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری از جانب شورای نگهبان، عنوان کرد: این استفساریه با توجه به ابهام موجود در اصل قانون مصوب سال 1384 به تصویب رسید تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه فقط مجلس می‌تواند قانون خود را تفسیر کند، این استفساریه به تصویب رسید تا از این پس وقتی دانشجویی وارد دانشگاه شده و سازمان سنجش صحت آزمون را تأیید می‌کند، دیگر نتوان با متهم کردن دانشجو با آبروی او بازی کرد.



وی یادآور شد: در واقع با تصویب این استفساریه، تعریف داوطلب مشخص شد و سازمان سنجش فقط می‌تواند به تخلفات داوطلب ورود کند، به این معنی که اگر کسی دانشجو شد، دیگر وزارت علوم به پرونده تخلفات وی ورود خواهد کرد نه سامان سنجش.



احمدی سنگری  ادامه داد: در این طرح تعریف شده، داوطلب کسی است که هنوز وارد دانشگاه نشده است و تا آن زمان می توان به تخلفات وی رسیدگی کرد، اما وقتی داوطلب وارد دانشگاه می شود و برای زندگی خود برنامه ریزی می کند، نباید با آبروی او بازی کرد.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون آمورزش، تحقیقات و فناوری درمجلس در حال حاضر به دلیل واضح نبودن قانون و نبود چنین استفساریه ای برخی از قانون سوءاستفاده کرده و با آبروی افراد در زمان دانشجویی بازی می کنند که این طرح به منظور پایان این پرونده‌ها به تصویب رسید./



پایان پیام

  • کد خبر : 348915
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار