خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/08 - 17:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
الهیان در مراسم تودیع و معارفه اعضای مجمع ملی جوانان کشور مطرح کرد::

استفاده از ظرفیت جوانان مبدا حرکت به سمت پیشرفت کشور

نماینده مردم تهران در مجلس در مراسم تودیع و معارفه اعضای مجمع ملی جوانان کشور از حضور جوانان به عنوان مبدا حرکت به سمت پیشرفت کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مراسم تودیع و معارفه اعضای مجمع ملی جوانان کشور با حضور زهره الهیان رییس فراکسیون سازمانهای مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی تندگویان معاون جوانان وزیر، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، سالک مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، دهدار مسئول کمیته جوانان فراکسیون سازمانهای مردم نهاد مجلس شورای اسلامی و اعضای سابق و جدید مجمع ملی جوانان برگزار شد.











مجمع ملی جوانان کشور


در ابتدا نشست پرسش و پاسخی با حضور اعضای سابق و جدید مجمع ملی جوانان برگزار شده و الهیان به پرسش‌های آنها پاسخ داد.



الهیان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در پاسداری از خون شهدا تمام تلاش خود را جهت پیشرفت کشور انجام دهیم، گفت: مقام معظم رهبری بارها  بر نقش و جایگاه جوانان تاکید فرمودند و خواستار توجه جدی مسئولان به جوانان شده‌اند، لذا ما معتقدیم حضور جوانان مبدا حرکت به سمت پیشرفت کشور است.



ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای تقویت بنیان خانواده



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت مردمی طرح شهید سلیمانی در موضوع کرونا افزود: در هر حرکتی که مردم و جوانان حضور داشته باشند مسلما پیشرفت حاصل خواهد شد.



وی در ادامه از دستگاه‌های متولی حوزه خانواده خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق برای تقویت نهاد خانواده تلاش کنند چرا که انتقال فرهنگ از طریق خانواده صورت می‌گیرد.



الهیان همچنین از مجمع ملی جوانان خواست با برنامه‌ریزی در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب زمینه را برای حضور هر بیشتر جوانان در عرصه‌های مختلف کشور فراهم کنند.



رئیس فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعضای جدید مجمع ملی جوانان از تجربیات اعضای دوره اول استفاده کنند، یادآور شد: انتخابات مجمع ملی جوانان مایه امید و نشاط برای جوانان کشور بود مشارکت ۹۸ درصدی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در انتخابات مجمع ملی جوانان، به نوعی سرمایه برای کل کشور است.



الهیان با اشاره به اینکه در اولین فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد جوانان را در مجلس هشتم شکل دادیم، افزود: اعتقاد دارم اگر کارآمدی و توسعه کشور را می‌خواهیم راهی جز این نداریم که ظرفیت و مشارکت مردم را به یاری طلبیم، چرا که مزایای بکارگیری ظرفیت مردمی برای کشور می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در این دوره، اغلب نمایندگان نگاه مثبت به سازمان‌های مردم نهاد دارند.



وجود یک معاونت از یک وزارتخانه، جوابگوی نیازهای جوانان نیست



وی با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه جوانان، افزود: وجود یک معاونت از یک وزارتخانه، جوابگوی نیازهای جوانان کشور نیست و لازم است سایر دستگاه ها نیز وظایف خود نسبت به جوانان را انجام دهند به همین دلیل با مرکز پژوهش های مجلس برای حل مشکلات جوانان در تعامل هستیم.



رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برای حل مشکلات جوانان نیاز به کمک و همکاری مجمع ملی جوانان داشته و انتظار داریم اعضای مجمع ملی جوانان به ما مشاوره دهند، همچنین وی ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی خواستار شد که این اداره کل  یک برنامه ویژه برای حوزه بانوان و خانواده در مجمع ملی و سازمان‌های مردم نهاد جوانان داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 312936
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار