خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 14:22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در نشست صمیمانه حاجی بابایی با مسئولان بسیج دانشجویی استان همدان مطرح شد؛

از ضرورت واگذاری اقتصاد کشور به مردم تا ارتقای جایگاه همدان در پروژه‌‎های عمرانی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نشستی دو ساعته با مسئولان بسیج دانشجویی استان همدان، پاسخگوی سئوالات و دغدغه‌های آن‌‎ها در حوزه های کلان اقتصادی و مسائل مربوط به استان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از جوانان دانشجوی استان همدان حضور پیدا کرد و  به سوالات و دغدغه‌های دانشجویان پاسخ داد.



در این جلسه که 33 نفر از مسئولان بسیج دانشجویی استان همدان حضور داشتند، هریک از دانشجویان، سئوالات و دغدغه‌های خود را به صورت شفاف و روشن مطرح کردند و به آن‌ها پاسخ داده شد.



مقرر شد؛ این نشست 2 ساعته که با استقبال مسئولان بسیج دانشجویی همراه بود، تداوم داشته باشد و جلسه دیگری در استان همدان برای بیان سوالات و ابهامات برگزار شود.  



رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت اقتصادی و بودجه کشور به دانشجویان ارائه و درباره دغدغه های مطرح شده از جانب حضار در این نشست، با تأکید بر اینکه طبق فرمایش امام و مقام معظم رهبری راحل اقتصاد باید مردمی شود، گفت: اقتصاد می‌تواند مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته به مردم واگذار شود مگر در بخش‌هایی که مردم توان انجام پروژه‌هایی همچون پروژه‌های ریلی را ندارند، این مسئله در کشور ما به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده و دولت‌ها وابستگی‌هایی دارند که کار را به مردم واگذار نمی‌کنند.











دیدار جمعی از دانشجویان استان همدان با حمیدرضا حاجی بابایی


وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم موارد 26گانه‌ای را مطرح کردند که باید بر اساس آن اقتصاد را به مردم واگذار کنیم. یکی از نمونه‌های آن بحث خودروسازی است که در این حوزه مالکیت دولت کاملاً مشهود و ناکارآمد است. این در حالی است که اگر کار به مردم واگذار شود می‌توان به جای دادن یارانه، از کسانی که کار به آنها سپرده شده، مالیات نیز دریافت شود که به نوعی جراحی اقتصاد به شمار می‌آید.



رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه امروز کارهای بزرگی در اقتصاد کشور در حال پیشرفت است، عنوان کرد: صدها و هزاران پروژه قدرتمند در کشور در حال ساخت است و در مورد استان همدان می‌توان به احداث پتروشیمی ابن سینا با اختصاص رقم 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اشاره کرد. این پتروشیمی از عسلویه لوله‌گذاری شده تا به همدان برسد و 80 هزار تن اتیلن خوراک این پتروشیمی است.



وی یادآور شد: همچنین در حوزه زیرساخت‌ها نیز استان همدان جزء اولین‌ها در کشور به شمار می‌آید که می‌توان به پروژه اتصال راه‌آهن زنجان - تبریز به همدان اشاره کرد. همچنین مسیر ملایر تا مرز خسروی نیز یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام بوده که ردیف بودجه قانونی دارد و باید اجرایی شود.











دیدار جمعی از دانشجویان استان همدان با حمیدرضا حاجی بابایی


حاجی بابایی با یادآوری اینکه کشورهای شمالی برای اتصال به بندر امام 4 کریدور را انتخاب کرده بودند که به آب‌های جنوبی متصل شود، گفت: پس از بحث و بررسی در این خصوص کریدوری برگزیده شد که از همدان عبور می‌کند و این تصمیم نیز موجب توسعه در استان خواهد شد.



حاجی بابایی با بیان اینکه متأسفانه دولت‌ها در همه حوزه‌ها ورود کرده‌اند و صاحب صنعت، کشاورزی و پروژه‌های عمرانی هستند، گفت: در حالی که طبق قانون اساسی حاکمیت وظیفه دارد در حوزه آموزش، بهداشت و امنیت شرایط را فراهم کند، این بدین معناست که دولت وظیفه‌ای در قبال ساخت خودرو و اداره کارخانجات ندارد اما این رویه از گذشته شروع شده و امروز نیز ادامه دارد ولی باید آن را تغییر و امور را به مردم واگذار کرد.



رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه تأکید دارند، به این دلیل است که وابستگی به نفت کاهش یابد و دولت امور را به مردم واگذار و خود سیاست‌گذار باشد. قطعا حکمرانی به این شکل اداره همه امور توسط دولت، کشور و دولت را با مشکل مواجه می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368549
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار