خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/30 - 11:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در پی اما و اگرهای میزبانی ایران در مرحله نهایی جام جهانی؛

از دست دادن میزبانی‌ به بهانه نبود VAR قابل قبول نیست

عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وعده‌های عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: یکی از اصلی ترین وعده‌های رئیس فعلی فدراسیون فوتبال نصب و راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) در ورزشگاه‌های اصلی کشور بود ولی این مهم هنوز بعد از گذشت حدود 4 ماه حتی در ورزشگاه‌ آزادی هم نصب و راه اندازی نشده و ممکن است به همین دلیل میزبانی در مرحله پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی از ایران سلب شود.

سید علی یزدیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ایران به همراه ژاپن در سید یک قرعه کشی مرحله پایانی راه یابی به جام جهانی، عنوان کرد: مقرر شده این رقابت‌ها با استفاده از کمک داور ویدئویی(VAR) برگزار شود ولی این سیستم در ایران وجود ندارد و این مسئله نباید بهانه‌‎ای برای سلب حق میزبانی ایران باشد.



نباید نشاط اجتماعی ایجاد شده در جامعه را با سوء مدیریت از بین برد



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط که تیم‌های ملی ما در رشته‌های والیبال و فوتبال موجی از نشاط  و شادی را در جامعه ایجاد کردند، نباید با سوء مدیریت مردم را دلسرد کرد، گفت: این نشاط اجتماعی با حضور حماسی مردم پای صندوق رأی و انتخاباتی با شکوه تکمیل شد، لذا لازم است که این سرمایه اجتماعی در جامعه ادامه داشته باشد.



چرا عزیزی خادم به وعده خود عمل نکرده است



یزدیخواه با انتقاد از اینکه با وجود گذشت کمتر از 4 ماه از شروع کار فدراسیون جدید اما اقدامی برای نصب و راه اندازی کمک داور ویدئویی (VAR) در ورزشگاه‌‎ها صورت نگرفته است، افزود: این یکی از اصلی ترین شعارها و برنامه‌های عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال بود.



وی تصریح کرد: حتی جدای از اینکه AFC چنین الزامی را برای ایران خواهد گذاشت یا خیر وجود VAR برای مسابقات داخلی نیز ضرورت دارد و ما باید از چنین فناوری بهره مند شویم.



مجلس و وزارت ورزش قطعا از نصب و راه اندازی VAR حمایت می‌کنند



عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: مجلس و وزارت ورزش قطعا برای انجام چنین اقدام فوری از فدراسیون حمایت خواهند کرد و VAR باید تا پیش از شروع  مسابقات مرحله نهایی راه یابی به جام جهانی که حدود سه ماه آینده است، در استادیوم‌های اصلی کشور نصب و راه اندازی شود.



به گزارش خانه ملت، قرعه کشی مرحله دوم انتخابی جام جهانی 10 تیرماه در کشور مالزی برگزار خواهد شد که روند برگزاری مسابقات و چگونگی میزبانی‌ها در این مسابقات هنوز مشخص نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 321445
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار