خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/26 - 16:04
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در نشست فراکسیون ورزش مجلس با عزیزی خادم مطرح شد؛

از برگزاری جلسه با ظریف تا ارسال نامه به اینفانتینو برای بازگشت حق میزبانی/ فراکسیون ورزش: تغییر در فدراسیون فوتبال باید محسوس باشد

نخستین نشست فراکسیون ورزش مجلس با حضور عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال برگزار و در این نشست اقدامات فدراسیون فوتبال برای بازگشت حق میزبانی ایران در رقابت‌‎های مقدماتی جام جهانی و باشگاه‌های آسیا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست فراکسیون ورزش مجلس ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفند) با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال برگزار و موضوعات مختلفی از جمله سلب حق میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا مطرح شد.



 



عزیزی خادم: برنامه‌های فدراسیون فوتبال حتی در صورت سلب حق میزبانی ادامه خواهد داشت



عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه با بیان اینکه اقداماتی در همان روزهای ابتدایی قبول مسئولیت در فدراسیون فوتبال برای گرفتن اخذ میزبانی در فدراسیون صورت گرفت، عنوان کرد: نامه‌ای در تاریخ 5 مارس حدود 14 روز قبل به دبیرکل AFC ارسال شد و موضوع دفاع از حق میزبانی ایران در این نامه مطرح شد. همچنین پس از بیانیه AFC درباره تعیین میزبان رقابت‌ها، جلساتی با وزیر امور خارجه برای چگونگی انجام رایزنی‌ها و ارسال نامه به اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس AFC انجام شد. 



وی، تنها راه‌حل موجود در شرایط کنونی را استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای بازنگری در نظر فیفا دانست و خواستار حمایت مجلس از مدیریت جدید فدراسیون فوتبال برای عبور از این بحران شد.












نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی




رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال ایران 4 بازی مهم در خرداد ماه پیش رو دارد، یادآور شد: ضرورت دارد تا رسیدن به موعد برگزاری این مسابقات، اردوهای آماده سازی برای تیم ملی در نظر گرفته شده که بر همین اساس 3 تا 10 فروردین تیم ملی اردوی آماده‌سازی و بازی با تیم ملی سوریه را در برنامه خود دارد، همچنین اگر قرار باشد منامه بحرین میزبان بازی‌های مقدماتی جام جهانی باشد، تیم ملی کمپی در تاریخ 4 تا 10 خرداد ماه در کیش خواهد داشت.



عزیزی خادم با بیان اینکه فدراسیون فوتبال برنامه‌های مهمی برای حرکت به سمت شفافیت خواهد داشت، عنوان کرد: شفافیت در قراردادها و استفاده از یک تیم حقوقی خبره در برنامه فدراسیون فوتبال قرار دارد.



وی درباره انتقاد سیداحسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش درباره به کارگیری سرپرست فدراسیون سابق در جایگاه نایب رئیسی فدراسیون جدید نیز گفت: در حال حاضر تغییرات زیادی در فدراسیون جدید صورت گرفته که همین تغییرات نیز موجب انتقاداتی شده اما این روند، ادامه خواهد داشت و ما نیاز به زمان برای اجرای همه برنامه‌های خود در فدراسیون فوتبال داریم.



عزیزی خادم با تأکید بر اینکه مصوب شده 25 درصد از درآمدهای فدراسیون فوتبال در استان‌های غیربرخوردار یعنی شهرهایی که دارای تیم لیگ برتری نیستند، هزینه شود، گفت: مشارکت استان‌ها و همه باشگاه‌ها موجب کشف استعدادها و شکوفایی فوتبال خواهد شد.



وی در زمینه صیانت از حقوق داوران نیز عنوان کرد: قطعاً با خاطیانی که بدون دلیل مستند داوران را زیر سوال می‌برند، برخورد خواهد شد و در نظر داریم دریافتی‌ داوران را نیز به میزان چشمگیری افزایش دهیم که به زودی عملیاتی و اعلام خواهد شد.



 



برنامه فدراسیون فوتبال برای استفاده از سیستمVAR   در مسابقات داخلی



عزیزی خادم درباره استفاده از سیستم VAR نیز عنوان کرد: پیاده‌سازی این سیستم در فوتبال کشور نزدیک به 3 میلیون دلار هزینه دارد و ما از شرکت‌های معتبر زیر نظر فیفا برای پیاده‌سازی این مهم استفاده خواهیم کرد.



رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر ضرورت اتحاد و همکاری در شرایط فعلی برای عبور از بحران پیش آمده برای تیم ملی تصریح کرد: موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی اولویت اصلی ما است و ما باید دست به دست هم دهیم تا شرایطی فراهم شود که موجب خوشحالی و نشاط مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور شود.



 



فروردین: مردم باید تغییرات در رأس فدراسیون فوتبال را احساس کنند   



در ادامه این جلسه محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش با یادآوری اینکه مجلس پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال هیچ موضعی نسبت به انتخاب هیچ یک از کاندیداها یا نامزدها نداشت، گفت: پس از برگزاری انتخابات مجلس وظیفه نظارتی و حمایتی دارد که اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود حوزه ورزش یک فرصت خواهد بود و اگر استفاده نشود، ورزش یک تهدید محسوب می‌شود.












نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی




وی با تأکید بر اینکه مردم باید احساس کنند که تغییرات در فوتبال در حال صورت گرفتن است، عنوان کرد: انجام این تغییرات خواست و مورد انتظار مردم است، یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت دفاع از حقوق و شأن داوران است، فدراسیون فوتبال باید اعلام کند چه برنامه‌ای برای پایان دادن به بی‌احترامی‌ها به داوران دارد و چه برخوردی با مربیان و بازیکنان خاطی که به داوران اهانت می‌کنند، انجام خواهد داد.



فروردین، همچنین به چرخه غلط مربی‌گری سنتی در کشور اشاره و تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که تعدادی در این چرخه قرار دارند و بدون اینکه تعهدی به باشگاه خود داشته باشند پس از 3 یا 4 هفته از یک باشگاه به باشگاه دیگری می‌روند و دستمزدهای میلیاردی دریافت می‌کنند.



رئیس فراکسیون ورزش هوداران را سرمایه اصلی ورزش به ویژه فوتبال دانست و عنوان کرد: فدراسیون فوتبال باید برای حفظ شأن و منزلت هوادار نیز برنامه داشته باشد.



نماینده مردم فیروزآباد، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقد قراردادهای میلیاردی در لیگ برتر و قراردادهای سطح پایین در لیگ دست یک و دست دو عنوان کرد: چرا باید یک بازیکن لیگ برتری که کیفیتی مشابه لیگ دسته یک یا دو دارد، رقمی معادل 15 میلیارد در سال دریافت کند اما قرارداد بازیکن مستعد لیگ یکی ماهیانه 2 میلیون تومان باشد، هیچ نظارتی بر قراردادها وجود ندارد و این مسئله به فوتبال ما آسیب خواهد زد.



وی با تأکید بر اینکه از انتخابات فدراسیون فوتبال انتظار تغییر داریم، عنوان کرد: نارضایتی‌های موجود در فوتبال که اخیراً نیز در بحث سلب حق میزبانی نمود بیشتری پیدا کرد ناشی از عملکرد ضعیف مدیران گذشته است  و این فدراسیون باید با اقدامات خود احساس تغییر را در مردم ایجاد کند.



فروردین تأکید کرد: انتظار داریم فدراسیون فوتبال استقلال داشته باشد و در بحث مبارزه با فساد به شکلی جدی ورود کند. در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز کاملاً حامی فدراسیون فوتبال خواهد بود.



 



قاضی زاده هاشمی: چرا سرپرست فدراسیون سابق، به عنوان نایب رئیس فدراسیون جدید گمارده شده است؟



احسان قاضی زاده هاشمی نیز در ادامه این جلسه گفت: در انتخابات، ما دو موضوع داشتیم؛ اول این بود که بازنشسته ها وارد انتخابات نشوند و بحث دوم این بود که متهمان پرونده ویلموتس وارد انتخابات نشوند. این افراد سه گروه شدند، گروه اول خودشان کاندیدا نشدند، گروم دوم رد صلاحیت شدند و دو نفر دیگر که باقی مانده بودند توسط اعضای مجمع کنار گذاشته شدند.



وی افزود: من چه یک سال قبل و چه قبل از انتخابات، درباره یک سری موارد با آقای عزیزی خادم صحبت کرده بودم اما موضوع اصلی و مهم، از دست رفتن حق قانونی و حقوقی و بین المللی میزبانی تیم های ملی و باشگاهی است. اقدام AFC، غیرقانونی است.



وی گفت: دولت ترامپ در آمریکا بر سر کار بود و تحریم شده بودیم اما تیم ملی در رقابتهای مقدماتی جام جهانی میزبان و پرسپولیس میزبان کاشیما در تهران بود.



قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به موضوع سلب حق میزبانی از ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی عنوان کرد: سوال جدی اینجاست فدراسیون جدیدی که داعیه‌دار تغییر و نقد عملکرد فدراسیون گذشته است، چرا سرپرست فدراسیون سابق را بعنوان نایب رئیس فدراسیون جدید گمارده است؟ آیا این فدراسیون می‌تواند داعیه‌دار تغییر در فدراسیون فوتبال باشد؟












نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی




وی با تأکید بر اینکه در مقطع کنونی باید از همه ظرفیت‌ها برای بازنگری در رأی AFC استفاده کرد، چالش جدید گرفتن حق میزبانی از ایران را بعد از پرونده مارک ویلموتس دومین چالش عمیق فوتبال ظرف سالیان گذشته خواند.



 



سارا فلاحی: عادت به مرثیه سرایی پس از وقوع حادثه داریم



سارا فلاحی نایب رئیس فراکسیون ورزش نیز عنوان کرد: متأسفانه ما ایرانیان عادت داریم وقتی اتفاقی رخ می‌دهد دور هم جمع شویم و مرثیه‌سرایی کنیم، چرا پیش از وقوع حادثه تدبیری اندیشیده نشد. فدراسیون فوتبال طی چند سال گذشته چه اقدامی برای دفاع از حق میزبانی انجام داد.












نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی




وی با تأکید بر اینکه فدراسیون فوتبال باید دارای یک تقویم عملیاتی باشد، اضافه کرد: دست غیرفوتبالی‌ها باید از فوتبال قطع شود، این افراد همان کسانی هستند که می‌خواهند سلبریتی شوند و سریع‌ترین راه را ورود به فوتبال می‌دانند.



فلاحی یادآور شد: پول‌های کثیف در فوتبال نیز وجود دارد که فدراسیون فوتبال برای مبارزه با فساد در این عرصه نیز باید برنامه‌ داشته باشد.



وی، توجه به فوتبال پایه را یکی دیگر از ضرورت‌های فدراسیون فوتبال خواند و افزود: در عقد قرارداد با مربیان خارجی نیز باید کمال دقت صورت گیرد تا بیت‌المال که حق مردم است اینچنین صرف هزینه‌های بیهوده نشود.



 



باقرزاده: تأثیر بالای ورزش فوتبال در حوزه دیپلماسی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را نباید نادیده گرفت



علی اصغر باقرزاده عضو فراکسیون ورزش با اشاره به تأثیر بالای ورزش در حوزه دیپلماسی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی خواستار رعایت عدالت در استعدادیابی در استان‌های مختلف شد و عنوان کرد: فدراسیون فوتبال باید برنامه مدون برای استفاده از استعدادهای سراسر کشور داشته باشد.



 



محمودوند: دشمنان به دنبال توطئه علیه ورزش ایران هستند



مرتضی محمودوند دیگر عضو فراکسیون ورزش با اشاره به تلاش های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق بودجه برای ارتقاء اعتبارات حوزه ورزش عنوان کرد: ورزش پیشانی اصلی حرکت کشور است و نمایندگان مجلس به این مسئله واقف هستند به همین جهت تمام تلاش خود را برای حمایت از ورزش حرفه‌ای و تزریق نشاط اجتماعی به جامعه انجام خواهند داد، قطعاً اگر بودجه‌ای در کار نباشد برنامه فدراسیون فوتبال نیز پیش نمی‌رود. دشمنان به دنبال توطئه علیه ورزش ایران هستند.



یوسفی: خصوصی سازی در ورزش باید متفاوت از سایر حوزه‌ها باشد 



مجتبی یوسفی عضو فراکسیون ورزش نیز با تأکید بر دقت نظر در خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی تصریح کرد: خصوصی‌سازی در باشگاه‌های ورزشی بسیار متفاوت است و ما نباید اجازه دهیم سرنوشتی که در خصوصی سازی برخی کارخانجات صنعتی شاهد بودیم در فوتبال تکرار شود در عین حال ضرورت دارد فدراسیون فوتبال به ورزش همگانی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که از دل ورزش همگانی کشف استعداد و جامعه سالم حاصل خواهد شد.



همچنین در این نشست احمد دنیامالی، سید کریم حسینی ، سید البرز حسینی، مهرداد گودرزوند چگینی دیگر اعضای فراکسیون ورزش مجلس نیز  حضور داشتند./




پایان پیام


  • کد خبر : 316236
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار