خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/05 - 16:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

ارجاع «تقاضای اعمال ماده 234 از سازمان مدارس استثنایی» به کمیته آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از رسیدگی به «تقاضای اعمال ماده 234 از سازمان مدارس استثنایی» در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: نهایتا پس از بحث و بررسی در این خصوص این تقاضا به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس ارجاع شد.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه ۵ مردادماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: تقاضای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی توسط تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان مدارس استثنایی با حضور حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پس از استماع اظهارات حسین امامی‌راد نماینده متقاضیان اعمال ماده 234، توضیحاتی را ارائه کرد. ایرادات وارده به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله عزل و نصب‌ها، وعده‌های اجرایی نشده و نبود تخصص در سازمان بود که پاسخ‌هایی از جانب رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همراه بود.



حاجی پور تصریح کرد: نهایتاً مقرر شد، مستندات لازم جهت بررسی دقیق تر این درخواست به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ظرف مدت یک هفته ارائه تا نماینده متقاضی اعمال ماده 234 در رابطه با اعمال این ماده اظهار نظر کند.



به گزارش خانه ملت، بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 323874
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار